قائم مقام وزیر بهداشت در امور بازرگانی گفت: وزارت بهداشت هیچ گزارشی از تخلف شركت‌های تجهیزات پزشكی در زمینه واردات مانكن‌های جنسی نداشته است و مسئولیت برخورد با این موضوع به عهده نیروهای امنیتی و گمرگ است.

سلامت نیوز :قائم مقام وزیر بهداشت در امور بازرگانی گفت: وزارت بهداشت هیچ گزارشی از تخلف شركت‌های تجهیزات پزشكی در زمینه واردات مانكن‌های جنسی نداشته است و مسئولیت برخورد با این موضوع به عهده نیروهای امنیتی و گمرگ است.

ابراهیم متولیان در گفت‌و‌گو با  فارس، افزود: همه شركت‌های دارای مجوز فعالیت در عرصه تجهیزات پزشكی تحت نظارت وزارت بهداشت هستند و تاكنون هیچ گزارش و شكایتی مبنی بر فعالیت این شركت‌ها در ورود مانكن‌های جنسی به كشور نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: مانكن‌های جنسی اساساً تجهیزات پزشكی یا medical divice محسوب نمی‌شوند، به همین علت مسئولیت رسیدگی و مقابله با این كالای ممنوعه به عهده وزارت بهداشت نیست اما اگر این كالا در داروخانه‌ها یا توسط شركت‌های مجاز تجهیزات پزشكی توزیع شوند، مسئولیت نظارت و مقابله با آن با وزارت بهداشت است.

مدیر كل هماهنگی امور بازرگانی و تجهیزات پزشكی وزارت بهداشت اضافه كرد: تاكنون هیچ گزارشی مبنی بر تخلف مراكز تحت نظر وزارت بهداشت در ورود و توزیع مانكن‌های جنسی به كشور نداشته‌ایم، بنابراین مسئولیت نظارت بر این موضوع مانند مشربات الكلی كه كالای ممنوعه است با پلیس، نیروهای امنیتی و گمرك است.

متولیان گفت: متأسفانه به علت گستردگی مرزهای كشور هم در شرق و هم در غرب كشور با پدیده ورود قاچاق كالاهای ممنوعه مواجه هستیم كه باید برای جلوگیری از این پدیده اقدام كرد.

چندی پیش اخباری درباره فروش مانكن‌های جنسی توسط یك سایت اینترنتی در كشور منتشر شد كه البته با فعالیت مسئولان امنیتی این سایت غیر مجاز بعد از مدتی متوقف شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha