سلامت نیوز: رئیس هیئت مدیره انجمن دندانپزشكان عمومی ایران گفت: رشته جدید و تخصصی ایمپلنت خدمات دندانپزشكی را متحول كرده است و همه دندانپزشكی عمومی باید با این علم جدید آشنا شوند.

باقر شهنی زاده در گفت‌وگو با  فارس اظهار داشت: دندانپزشكی دارای 10 رشته ارتودنسی، اندو، بیماری‌های دهان، پاتولوژی، پروتز، پریو، ترمیمی، جراحی، رادیولوژی و كودكان است كه رشته ایمپلنت نیز به آن اضافه شده است، رشته‌ای كه در سال‌های اخیر بسیار گسترش یافته و می‌تواند با چند رشته دیگر دندانپزشكی در حوزه درمان به بیماران خدمت ارائه كند.

وی افزود: یكی از پیشنهادهایی كه به دندانپزشكان عمومی كشور می‌توانم ارائه كنم ضرورت مطالعه عمیق و گسترده دندانپزشكان در چندین رشته دندانپزشكی است زیرا باید فاصله دندانپزشكان عمومی كشور با دندانپزشكان متخصص كاهش یابد.

شهنی زاده با اشاره به اینكه دندانپزشكان عمومی كشور باید در حوزه درمان دندانپزشكی به نحوی ارتقا یابند كه بیماران پس از یكبار درمان دندانپزشكی دیگر به هیچ درمان مجدد احتیاج نیابند، گفت: علم درمان‌های ایمپلنت به عنوان یك دانش جوان به طور كامل در اختیار دندانپزشكان كشور است.

وی در پاسخ به دلایل گسترش ایمپلنت در حوزه درمان‌های دندانپزشكی با وجود جوان بودن این علم در كشور تصریح كرد: امروز دانش و تكنولوژی آنچنان در هم آمیخته شده است كه تحقیقات و پژوهش به سرعت روش‌های استفاده از مواد و وسایل و تجهیزات را می‌توانند تغییر دهند و تعیین كنند كه یك ماده، وسیله یا روش كار چقدر كارایی داشته باشد تا به سرعت بتوان در كاربری آنها تغییر ایجاد كرد و به همین دلیل است كه ایمپلنت توانسته است خیلی زود متحول شود.

شهنی زاده خاطرنشان كرد: ایمپلنت یكی از درمان‌های منحصر به فرد دندانپزشكی است كه به سرعت توانسته است بین مردم شناخته شود و دیگر مردم نمی‌پسندند كه برای ساخت یك بریج دو دندان آنها تراشیده شود یا به راحتی به پروتز پارسیل تن در نمی‌دهند یا وقتی به كارایی "اوردنچر " پی می‌برند تسلیم پروتز متحرك نمی‌شوند و حال به این دلایل است كه دندانپزشكان عمومی باید به سرعت به دانش‌های ضروری در این حوزه تسلط پیدا كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha