در حالی كه مسئولان وزارت بهداشت از مرگ 13 بیمار در كشور بر اثر ابتلا به آنفلوانزای جدید H3N2 خبر داده بودند، دبیر انجمن بیماری‌های عفونی كشور علت مرگ این 13 بیمار را آنفلوانزای نوع A (خوكی) اعلام كرد و گفت: آنفلوانزای نوع H3N2 مانند آنفلوانزای فصلی بیشتر موجب تب‌، لرز می‌شود.

 سلامت نیوز :در حالی كه مسئولان وزارت بهداشت از مرگ 13 بیمار در كشور بر اثر ابتلا به آنفلوانزای جدید H3N2 خبر داده بودند، دبیر انجمن بیماری‌های عفونی كشور علت مرگ این 13 بیمار را آنفلوانزای نوع A (خوكی) اعلام كرد و گفت: آنفلوانزای نوع H3N2 مانند آنفلوانزای فصلی بیشتر موجب تب‌، لرز می‌شود.

مینو محرز در گفت‌وگو با  فارس، با بیان اینكه در حال حاضر اپیدمی آنفلوانزای نوع H3N2 را شاهد هستیم افزود: این نوع آنفلوانزا تازه وارد كشور شده است و البته باید در نظر داشت كه همه آنفلوانزاها همیشه تعدادی مرگ و میر به همراه خود دارد.

وی افزود: در كنار این آنفلوانزا، آنفلوانزای نوع A یا خوكی دیده می‌شود و با وجودی كه تعدادی از افراد پر خطر واكسن زده‌اند اما افراد پر خطری هم هستند كه واكسن آنفلوانزا تزریق نكرده‌اند. كه در این افراد هر نوع ویروس آنفلوانزا می‌تواند مرگ و میر ایجاد كند.

محرز تصریح كرد: اگر فردی به بیماری آنفلوانزا شد باید در منزل بماند و مرتباً دستان خود را بشوید و اگر علائم آنفلوانزا كه همان تب، لرز، سرفه و بدن‌درد است داشت سعی كند هنگام عطسه و سرفه دستمال یكبار مصرف در جلوی دهان قرار دهد و آن را در سطل در‌دار بیندازند.

وی اضافه كرد: افرادی كه بیماری زمینه‌ای دارند مانند مبتلایان به نارسایی كلیه و بیماران قلبی و ریوی باید واكسن بزنند.

محرز خاطر نشان كرد: آنفلوانزای نوع A در حال حاضر جزء آنفلوانزای فصلی شده است اما باید در نظر داشت آنفلوانزای نوع H3N2 هنوز در كشور مرگ نداشته است و آن قدر مسئله‌ساز نیست. این نوع آنفلوانزا بیشتر بیمار را با تب و لرز، درگیر و چند روزی در منزل نگه می‌دارد.

 مرضیه وحید دستجری، وزیر بهداشت پنجشنبه در حاشیه گردهمایی بزرگ دست‌اندركاران نظام سلامت كشور در سالن اجلاس سران در جمع خبرنگاران درباره ویروس جدید آنفلوانزا گفت: 13نفر در كشور بر اثر ابتلا به آنفلوانزای H3N2 جان باختند كه البته موضوعی جدی نیست اما توصیه می‌‌شود مبتلایان به آنفلوانزا از دست دادن و روبوسی با دیگران خودداری كنند.

وزیر بهداشت افزود: این ویروس تاكنون تعداد كمی از مردم را مبتلا كرده است و خطر كمی برای كودكان دارد. همچنین میزان افراد بستری به این ویروس زیاد نیست و با آنفلوانزای H1N1 نوع A (خوكی) سال گذشته تفاوت زیادی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha