معاون پارلمانی وزارت بهداشت گفت: مسیری غیر از طب كلاسیك را باید طی كنیم و در این زمینه طبی بهتر از طب اسلامی، ایرانی و طب مكمل وجود ندارد.

سلامت نیوز : دكتر رمضان محسن‌پور در اولین مجمع عمومی شبكه تحقیقاتی طب سنتی و گیاهان دارویی اظهار كرد: تلاش می‌كنیم طب سنتی را هرچه زودتر به جایگاه اصلی خود باز گردانیم. در این جهت در وزارت بهداشت در پی آن هستیم تا طب سنتی به شایستگی شكل بگیرد و در بین مردم نهادینه شود.

وی با تاكید بر اهمیت طی این مسیر با توجه به جایگاه و اهمیت طب اسلامی، خاطرنشان كرد: اگر برنامه ریزی منظمی برای رشته طب سنتی انجام دهیم، دولت و مجلس شورای اسلامی به ویژه كمیسیون بهداشت و درمان مجلس، حمایت‌های لازم را در زمینه اختصاص بودجه انجام می‌دهند.

در ادامه این مراسم دكتر كاظم زنده دل- معاون مركز توسعه و تحقیقات طب سنتی - گفت: هدف شبكه تحقیقات، افزایش حجم نمونه نیست بلكه مسیری كه بودجه‌های پژوهشی در آنها صرف می‌شود و چگونگی مدیریت آن‌ها برای حل مشكلات، دغدغه‌ دولت از جمله وزارت بهداشت است.

وی با اشاره به تجربه شبكه پزشكی مولكولی اظهار كرد: سال 79 نخستین شبكه مولكولی تشكیل شد تا سال 86 فعالیت خود را ادامه داد و حدود سه سال است كه به علت تغییر رویكرد شبكه‌های تحقیقات، فعالیت شبكه‌های مولكولی متوقف شده است.

معاون مركز توسعه و تحقیقات طب سنتی با اشاره به اهداف شبكه‌های تحقیقاتی اظهار كرد: حل مشكل نظام سلامت یكی از این اهداف است بنابراین این شبكه‌ها تلاش می‌كنند در این زمینه گام بردارند و دغدغه آنها نیز حل مشكل سلامت است.

وی درباره اركان شبكه‌های تحقیقاتی اظهار كرد‌: این شبكه‌ها از هیات موسس، مجمع عمومی و شورای راهبردی تشكیل شده‌اند كه شورای راهبردی متشكل از 15 نماینده است البته شبكه‌های تحقیقاتی به این شكل تنها در ایران اجرا می‌شود و تبدیل به یك مدل خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha