«سعیدرضا جندقیان» معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها گفت :در 15 سال گذشته تاکنون، 800 پایگاه آتش نشانی روستایی مجهز به خودروی آتش نشانی و تجهیزات امداد و نجات شده اند.

800 پایگاه آتش نشانی روستایی به تجهیزات امداد و نجات مجهز شدند

سلامت نیوز: «سعیدرضا جندقیان» معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها گفت :در 15 سال گذشته تاکنون، 800 پایگاه آتش نشانی روستایی مجهز به خودروی آتش نشانی و تجهیزات امداد و نجات شده اند.

به گزارش سلامت نیوز، جندقیان روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: این پایگاه ها با بهره‌گیری از ظرفیت موجود و تجمیع امکانات و تجهیزات امدادی، بستر و امکان مناسبی برای ارائه خدمات مطلوب و سریع در مواقع بروز حوادث طبیعی و کاهش خسارات و تلفات ناشی از آنهاست .
وی خاطر نشان کرد: در این 800 پایگاه آتش نشانی خودروهای سبک و نیمه سنگین آتش نشانی مستقر شده است .
جندقیان ادامه داد: ماموران مستقر در این پایگاه ها آموزش های لازم در خصوص اطفاء حریق و همچنین خدمات مربوط به امداد ونجات و دیگر خدمات مانند گزش حیوان و مقابله با بحران هایی مانند زلزله و سیل را طی کرده اند.
وی گفت: امکان‌سنجی ایجاد پایگاه‌های امداد و نجات روستایی در مراکز دهستان ها در دستور کار معاونت امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور قرار گرفته است .
معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها تصریح کرد: به دلیل کثرت بروز حوادث طبیعی همچون زمین لرزه و سیل در کشور و آسیب پذیر بودن اغلب روستاها در این گونه حوادث، ضرورت دارد پوشش حمایتی و خدماتی مناسب و مطمئنی برای مقابله با حوادث و بحران های طبیعی در روستاها تهیه شود.
وی افزود: به همین منظور ایجاد پایگاه‌هایی در مراکز دهستان های کشور برای تجمیع ادوات، تجهیزات امدادی و بهر‌ه‌گیری از ظرفیت‌ دهیاری‌ها به منظور امدادرسانی به موقع و سریع به آسیب دیدگان به ویژه در ساعات و روزهای اولیه بروز حادثه تا رسیدن نیروها و واحدهای امدادی در دستور کار معاونت امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: به همین منظور در جلسه ای که با حضور معاون امور دهیاری ها،‌ مسئولین مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، سازمان مدیریت بحران کشور و جمعیت هلال احمر، امکان سنجی ایجاد این پایگاه ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
در حال حاضر در سراسر کشور 33 هزار و 793 دهیاری فعالیت می کند که بیش از 87 درصد جمعیت روستایی کشور، تحت پوشش مدیریت و خدمات نهاد دهیاری قرار گرفته‌اند.
حدنصاب صدور مجوز دهیاری 30 خانوار جمعیت است، یعنی روستاهای متقاضی که بر اساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن کشور حداقل 30 خانوار جمعیت دارند واجد شرایط دریافت این مجوز به شمار می‌آیند.
در زمان حاضر 21 میلیون و 366 هزار و 914 روستایی در 61 هزار و 724 روستا در کشور زندگی می کنند که 43/28درصد از جمعیت کشور را تشکیل می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha