معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به عوارض چاقی گفت: زنان چاق و دارای اضافه وزن احتمال ناباروری و دیابت و مسمومیت بارداری در آنها بیشتر است.

سرطان‌هایی که افراد چاق را تهدید می‌کند

سلامت نیوز:معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به عوارض چاقی گفت: زنان چاق و دارای اضافه وزن احتمال ناباروری و دیابت و مسمومیت بارداری در آنها بیشتر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، علیرضا دلاوری ،‌ در ارتباط با موضوع چاقی و اضافه‌وزن، اظهار داشت: طبق آمار سازمان بهداشت جهانی در سال 2016 بیش از 1.9 میلیارد بزرگسالان 18 سال و بالاتر دارای اضافه وزن هستند که از این تعداد بیش از 650 میلیون نفر گرفتار چاقی هستند.

وی افزود: چاقی و اضافه وزن یکی از عوامل مهم و مؤثر در بروز بیماری‌های غیرواگیر مرتبط با تغذیه است که باید مورد توجه همه افراد جهت پیشگیری از بیماری‌ها قرار گیرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در مورد عوارض چاقی گفت: ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، سکته‌های مغزی، بیماری‌های دیابت و سرطان به ویژه سرطان‌های کولون، رکتوم، پروستات در مردان و سینه و تخمدان در زنان از عوارض چاقی به شمار می‌رود. همچنین گرفتگی رگ‌ها،‌ درد و سفتی در مفاصل، بیماری‌های کبدی، سنگ‌های صفراوی،‌ افزایش فشار خون و تنگی نفس از دیگر عوارض چاقی است.

دلاوری ابتلا به آرتروز، نقرص، کمردرد، مشکلات باروری در زنان و سیروز کبدی را از دیگر عوارض چاقی دانست و گفت: چاقی در زنان و دوران بارداری سبب شیوع عدم تخمگذاری و سرطان‌های رحم و سینه می‌شود، همچنین دیابت بارداری مسمومیت بارداری و شیوع بیشتر عفونت‌های رحم و خونریزی‌های پس از زایمان را به همراه دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت:‌ استفاده از میوه‌ها و سبزیجات تازه‌،کاهش مصرف فست‌فودها،‌ آهسته غذا خوردن، استفاده بیشتر از شیر و لبنیات و غذاهای حاوی فیبر از جمله راه‌های کنترل وزن بوده تا بتوانیم از این موضوع و عوارض ناشی از آن جلوگیری کنیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha