دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۹ - ۲۱:۲۴
کد خبر: 23496

رییس انجمن علمی پزشكی لیزری ایران گفت: مسوولان برخی كشورها مانند كشورهای اسكاندیناوی كه از نظر سیاستهای درمانی حتی از آمریكا و كانادا پیشرفته‌تر هستند، تكنیكهای لیزری را روشهای ارزانی می‌دانند چون هزینه تولید و نگهداری از داروها و عوارض ناشی از مصرف آنان بیشتر از به ‌كارگیری این تكنیك‌هاست.

سلامت نیوز : دكتر سهیلا مكملی در گفت وگو با ایسنا، درباره استفاده از لیزر در درمان بیماریها اظهار كرد: با توجه به عوارض داروها امیدواریم در ایران نیز در موارد مناسب، درمانهای لیزری در اولویت قرار گیرند.

رییس انجمن علمی پزشكی لیزری ایران با اشاره به نگرش رایج مسوولان و مردم در زمینه درمانهای دارویی گفت: در بیشتر كشورهای دنیا از جمله ایران از داروها و روش‌های كمكی مانند فیزیوتراپی برای درمان بیماران استفاده می‌شود این در حالیست كه داروها عوارضی را به همراه دارند. به عنوان نمونه در آمریكا سالانه 400 هزار دلار هزینه پوشش عوارض داروهایی ضد التهاب غیراستروئیدی مانند ایبوپروفن و ناپروسكن می‌شود. در این شرایط مسوولان برخی كشورها معتقدند درمانهای دارویی، گران هستند بنابراین از درمانهای جانشین استفاده می‌كنند.

مكملی درباره كاربردهای درمانی لیزر اظهار كرد: از تكنیك‌های مختلف لیزری می‌توان برای درمان بیماریهای پوستی بهره برد و استفاده از تكنیك‌ها برای بیماران مختلف، متفاوت است البته پزشكان آموزش دیده در زمینه استفاده از لیزر باید از این تكنیك‌ها برای درمان بیماری‌ها استفاده كنند.

رییس انجمن علمی پزشكی لیزری ایران توصیه كرد: بیماران ابتدا باید با استفاده از روشهای رایج درمان شوند و در صورت موثر نبودن آنها به درمان لیزری رو بیاورند.

وی در ادامه با بیان اینكه پرمو بودن نژاد آریایی باعث تمایل زیاد ایرانیان به كاهش موهای زاید بدن شده است، ‌گفت: این اتفاق در حالی رخ می‌دهد كه امكان دارد دستگاه‌های موثر در كاهش موهای زاید اروپاییان برای درمان بیماران ایرانی موثر نباشد چون اروپاییان كم مو هستند و تیپ پوستی آنها با ایرانیان متفاوت است لذا دستگاه‌های لیزر از بین برنده موهای زاید را متناسب با تیپ پوستی خود می‌سازند.

رییس انجمن علمی پزشكی لیزری ایران، كنترل درد و ترمیم زخمها را یكی دیگر از موارد پر كاربرد لیزر دانست و گفت: از 40 سال قبل از لیزر به این منظور استفاده می‌شود البته از 10 سال اخیر این روند افزایش یافته است و از لیزر برای تسكین دردهای مفصلی، عضلانی و احشایی (دردهای شكم و دستگاه گوارش) استفاده می‌شود البته لیزر مانند مسكن فقط موجب كاهش درد نمی‌شود بلكه باعث ترمیم زخم‌ها نیز می‌شود.

مكملی درپایان اظهار كرد: لیزر در بهبود زخم‌های دیابتی مقاوم به درمان موثر است علاوه بر آن درچشم پزشکی در اصلاح دید و درمان سایر اختلالات بینایی نقش دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha