سلامت نیوز : معاون آموزشی اورژانس كشور گفت: سوختگی ناشی از مایعات در اطفال و كودكان شایع‌تر است.
دكتر فرهاد رضوانی در گفت و گو با وب‌دا با اشاره به این كه مهمترین حوادثی كه در فصل زمستان اورژانس با آن درگیر است، بحث سوختگی‌ها می‌باشد، اظهار داشت: به طور كلی سوختگی‌ها به سه دسته حرارتی، مایعات داغ و الكتریكی تقسیم می‌شود. سوختگی حرارتی به آسیب‌های سوختگی گفته می‌شود كه بر اثر گرما و شعله زیاد ایجاد می‌شود و بیشتر در فضای بسته‌ای كه از بخاری و وسایل گرمایشی استفاده می‌شود اتفاق می‌افتد.
وی افزود: سوختگی ناشی از مایعات داغ مانند چای، آب جوش و غذای داغ است كه یكی از شایعترین سوختگی‌ها به حساب می‌آید و مهمترین علت آن بی‌احتیاطی و بی‌اطلاعی والدین است.
دكتر رضوانی به والدین توصیه كرد: سماور و كتری آب جوش از دسترس كودكان دور نگه داشته شوند زیرا بچه‌های نوپا یا تازه راه افتاده به علت كنجكاوی با مایعات داغ تماس پیدا می‌كنند كه این امر باعث سوختگی آنها می‌شود.
وی تصریح كرد: والدین برای جلوگیری از این نوع سوختگی نباید نوشیدنی‌های داغ را روی میزهایی كه رومیزی آن بلند است قرار دهند و گذاشتن یك حفاظ جلوی سماور و كتری آب جوش نیز توصیه می‌شود.
معاون آموزشی اورژانس كشور گفت: اگر در آشپزخانه غذا پخت می‌شود حتماً از شعله‌های عقب استفاده كنند تا از دسترس كودكان دورباشد.
وی خاطرنشان كرد: بخاری‌های كوچك برقی در اماكن بی‌خطر و دور از محل دویدن كودكان نصب شود. زیرا رنگ قرمز آن برای كودك قابل توجه بوده و به خودش اجازه می‌دهد تا به آن دست بزند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha