سلامت نیوز : معاون پارلمانی وزیر بهداشت گفت: چالش‌های سیاسی و اجتماعی بر دسترسی مردم به خدمات درمانی موثر است و تا امروز هیچ كشوری در زمینه درمان موفق معرفی نشده است.

به گزارش فارس، رمضان محسن‌پور امروز در اولین مجمع تحقیقاتی طب سنتی و گیاهان دارویی كه در دانشكده طب سنتی تهران برگزار شد، افزود: در همه جای دنیا تكنولوژی‌های پیشرفته‌ای برای درمان مردم وجود دارد و برای رسیدن به یك شاخص سلامت به روش‌های جدید نیازمندیم.

وی گفت:‌ تا به امروز هیچ كشوری در زمینه درمان موفق معرفی نشده است و چالش‌های سیاسی ، اجتماعی در زمینه عدم دسترسی به شاخص درمان وجود دارد.

محسن‌پور گفت: باید مسیر دیگری غیر از طب كلاسیك برای درمان مردم انتخاب كنیم كه در دین مبین اسلام نكته‌هایی وجود دارد كه باید به نحو احسن از آنها استفاده كنیم.

وی اضافه كرد:‌ این رشته در آینده بسیار نزدیك به جایگاه اصلی خود خواهد رسید و وزارت بهداشت تلاش دارد كه به این اهداف دست پیدا كنیم كه رشته طب سنتی در كشور جا بیفتد و در حوزه سلامت مردم از آن استفاده شود.

وی گفت: با استفاده از طب ملی و طب مكمل می‌توانیم پیشگیری انجام دهیم و اگر برنامه منطقی در این رشته ارائه دهیم در دولت و مجلس آمادگی دارند كه حمایت‌های لازم را در تصویب قانون و تخصیص بودجه انجام دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha