سلامت نیوز : رئیس بیمارستان آتیه گفت: قبل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها با 30 درصد افزایش قیمت در اقلام مورد نیاز بیمارستان‌ها مواجه شدیم.

خلیل علیزاده در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینكه ما به تعرفه‌های اعلام شده از سوی سازمان نظام پزشكی پایبند هستیم اظهار داشت: هیچ تغییری در تعرفه‌های پزشكی چه در زمینه ویزیت پزشكان و چه در زمینه خدمات درمانی و بستری داده نشده است.

وی افزود: در حال حاضر 60 درصد بیماران ما دارای بیمه تكمیلی هستند لذا نمی‌توانیم افزایش قیمتی در خدمات درمانی داشته باشیم.

علیزاده تصریح كرد: قبل از اینكه قانون هدفمند‌ی یارانه‌ها اجرا شود اقلام خریداری شده بیمارستان را قبل از مهر و از مهر تا آذر بررسی كردیم و متوجه شدیم كه با توجه به اینكه قانون هنوز اجرا نشده بود قیمت‌ها 30 درصد افزایش یافته است.

وی اضافه كرد: به عنوان مثال با برخی دستگاه‌ها كه مذاكره می‌كردیم به دلیل مسائل حمل و نقل 20 تا 30 درصد افزایش هزینه داشتیم و اگر برای 10 تریلی 10 هزار یورو هزینه می‌كردیم الان برای 2 تریلی این میزان هزینه می‌كنیم.

علیزاده یادآور شد: به منظور كاهش هزینه و مصرف تمهیداتی برای بیمارستان چیده‌ایم تا كیفیت مراقبت‌ها كاهش نیابد اما با افزایش هزینه‌ها یا باید دولت به بیمارستان‌ها كمك كند یا تعرفه‌ها افزایش یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha