فکر کردن در مورد فعالیت بدنی باعث می‌شود شما 50 درصد بیش‌تر غذا بخورید.

سلامت نیوز : محققان معتقدند دلیل اصلی این موضوع این است که ما به طور ناخودآگاه بعد از فعالیت بدنی یا ذهنی تمایل داریم به خود پاداش دهیم و غذا خوردن بیش‌تر یکی از پاداش‌هایی است که بدن برای خود در نظر می‌گیرد.
دکتر برایان وانسینک از دانشگاه کورنل که این تحقیقات را انجام داده است در این باره گفت: ما متوجه شدیم که فقط ورزش کردن باعث افزایش اشتها نمی‌شود بلکه حتی فکر کردن به آن هم می‌تواند روی میزان غذا خوردن ما تاثیر داشته باشد.
برای بررسی اثر این موضوع ما از دو گروه از داوطلبان خواستیم سناریوهای مختلفی را انتخاب کرده و آن‌ها را بخوانند. در این سناریوها فعالیت‌های مختلف مانند راه رفتن، گوش کردن به موسیقی، فکر کردن در مورد ورزش کردن و مانند آن‌ها پیش‌بینی شده بود.
بعد از انجام این کار دانشمندان متوجه شدند زنان و مردانی که به فعالیت بدنی و ورزش کردن فکر کرده بودند به طور ناخودآگاه اشتهای بیش‌تری پیدا کردند و بیش‌تر از زمان معمول غذا می‌خوردند.
برای مثال افرادی که در مورد ورزش کردن مطالعه کرده بودند 58.9 درصد بیش‌تر شیرینی و 51.9 درصد بیش‌تر میان وعده‌های غذایی را مصرف کردند.
این افرادی نزدیک به 701 کالری غذا خوردند، در حالی که افرادی که واقعا فعالیت بدنی داشتند و پیاده روی کرده بودند نزدیک به 616 کالری غذا خوردند.
در حالی که بسیاری از محققان معتقدند ورزش کردن و داشتن رژیم غذایی متعادل بهترین کار برای پیشگیری از چاقی است، اما برخی تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد ورزش کردن ممکن است میزان مصرف غذا را افزایش داده و برعکس باعث اضافه وزن برخی از افراد شود.
بسیاری از مردم به طور ناخودآگاه تصور می‌کنند بعد از ورزش کردن باید بیش‌تر از زمان‌های معمول غذا بخورند و همین کار باعث می‌شود آن‌ها بسیار بیش‌تر از حد مجاز کالری مصرف کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha