تست‌های انجام شده روی زنان باردار آمریکایی نشان می‌دهد در بدن 99 درصد از آن‌ها چندین ترکیب شیمیایی وجود دارد که استفاده از برخی از آن‌ها در محصولات مختلف از دهه 1970 ممنوع اعلام شده است.

سلامت نیوز : تست‌های انجام شده روی زنان باردار آمریکایی نشان می‌دهد در بدن 99 درصد از آن‌ها چندین ترکیب شیمیایی وجود دارد که استفاده از برخی از آن‌ها در محصولات مختلف از دهه 1970 ممنوع اعلام شده است.
این اولین باری است که دانشمندان با انجام تحقیقاتی میزان مواد شیمیایی را که زنان در طی دوره بارداری خود در معرض آن قرار می‌گیرند محاسبه می‌کنند.
بررسی 163 ماده شیمیایی مختلف مانند BCP ها، ترکیبات به کار رفته در حشره‌کش‌ها، فنول‌ها، هیدروکربن‌های آروماتیک چند حلقه‌ای، phthalate ها که در بسیاری از محصولات مانند اسباب‌بازی‌ها به کار می‌رود و ترکیبات دیگر نشان داد در بدن 99 درصد از زنان باردار این مواد شیمیایی وجود دارند.
این در حالی است که استفاده از برخی از این ترکیبات از دهه 1970 در محصولات مختلف، حشره‌کش‌ها، ترکیبات پلاستیکی و مانند آن ممنوع اعلام شده است.
برای مثال ترکیباتی موسوم به BPA باعث سخت شدن پلاستیک می‌شود و در بسیاری از ظروف نگهداری محصولات غذایی و نوشیدنی‌ها یافت می‌شود در بدن 96 درصد از زنان باردار وجود داشت. این در حالی است که تحقیقات نشان داده است این ترکیبات می‌تواند عوارض سوئی روی بدن داشته، روی رشد مغز کودکان تاثیر منفی بگذارد و حتی بدن را مستعد ابتلا به برخی از انواع سرطان‌ها کند.
دکتر تریسی وودرف که این تحقیقات را انجام داده است در این باره گفت: ما متوجه شدیم زنان باردار در معرض ترکیبات شیمیایی زیادی هستند که برخی از آن‌ها می‌تواند برای جنین در حال رشد در بدن آن‌ها خطرناک باشد. البته خطرات این مواد برای خود مادر هم قابل انکار نیست.
این مواد شیمایی می‌توانند باعث بروز نقص‌های مادرزادی، مرگ و میر کودکان در سنین پایین، بروز بیماری در سنین بزرگسالی، تولد زودهنگام و بسیاری موارد دیگر شود. تحقیقات دیگر هم نشان داده است این ترکیبات می‌توانند از بافت‌های بدن عبور کرده و وارد جریان خون جنین شوند.
خبرآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha