سلامت نیوز :  رئیس انجمن سرطان ایران گفت: زنانی كه در فامیل و خانواده‌شان سابقه سرطان سینه دارند باید حتماً برای پیشگیری از این سرطان برای آزمایش و معاینه ماموگرافی شوند.

عبدالله فضلعلی زاده در گفت‌وگو با فارس  اظهار داشت: شیوع سرطان سینه در زنانی كه سابقه این نوع سرطان را در خانواده‌شان به صورت فامیلی دارند نسبت به سایر زنان بیشتر است كه در این راستا باید این زنان برای پیشگیری و انجام معاینات لازمه ماموگرافی شوند.

وی تصریح كرد: توصیه انجام معاینات ماموگرافی بیشتر مربوط به افراد سالم است تا زنانی كه در خانواده‌شان سابقه سرطان سینه دارند تا بتوانند با ماموگرافی از ابتلا به این سرطان جلوگیری كنند.

فضلعلی زاده گفت: ماموگرافی در هر سنی صورت نمی‌پذیرد و باید در سنین خاصی انجام شود ولی در افرادی كه ابتلا به سرطان سینه در خانواده‌شان سابقه داشته باشد سن انجام ماموگرافی نیز پایین می‌آید.

رئیس انجمن سرطان ایران تصریح كرد: برنامه تشخیص زودرس (چكاپ) در سرلوحه اقدامات تشخیص بهداشتی جوامع در خصوص بیماری‌های غیر واگیر است و برنامه‌هایی بر اساس شیوع و سن بروز سرطان سینه در هر جامعه بر این منظور تدوین و اجرا می‌شود.

فضلعلی زاده خاطرنشان كرد: از نظر ژنتیكی ارتباط بین سرطان سینه، روده بزرگ و تخمدان وجود دارد و ممكن است در خانوادهایی كه این سرطان‌ها در افراد مختلف یا حتی در یك فرد مشاهده شود باعث مشكلاتی برای دیگر زنان در آن خانواده‌ها شود كه در این راستا باید معاینات ماموگرافی به جِد صورت پذیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha