سلامت نیوز :  معاون مركز توسعه و تحقیقات وزارت بهداشت گفت: شبكه تحقیقات طب سنتی و گیاهان دارویی به عنوان سومین شبكه تحقیقات كشور تشكیل می‌شود.

كاظم زنده‌دل امروز در اولین مجمع روسای دانشكده طب سنتی كه در دانشگاه علوم پزشكی تهران برگزار شد، افزود: شبكه‌های تحقیقاتی كشور از سال 1379 ایجاد شده است كه شامل شبكه گیاهان دارویی، سلول‌های بنیادی، علوم دارویی، طب سنتی، سرطان، سلامت روان، علوم اعصاب، چشم و بیماری‌های عفونی و گرمسیری است.

وی گفت: از شبكه‌های تحقیقاتی مالاریا، لیشمانیوز، دندانپزشكی، طب سنتی و گیاهان دارویی، عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت، تروما، قلب و عروق نیز از شبكه‌هایی است كه برای تشكیل آن پیشنهاداتی شده است.

معاون مركز توسعه و تحقیقات وزارت بهداشت افزود: از اهداف تشكیل این شبكه تحقیقاتی می‌توان به حل مشكلات نظام سلامت و تعیین اولویت‌های تحقیقاتی ملی و كلان شبكه اشاره كرد.

زنده دل گفت: از برنامه‌های معاونت تحقیقاتی وزارت بهداشت می‌توان به پیگیری تأسیس و فعالیت‌های شبكه‌های تحقیقاتی و طرح شبكه مبادله تجارب بین شبكه‌ها و مراكز تحقیقاتی اشاره كرد.

وی افزود: شبكه تحقیقات طب سنتی و گیاهان دارویی سومین شبكه تحقیقات كشور است كه طبق اساسنامه جدید فعالیت می‌كند.نخستین شبكه تحقیقات كشوری در سال 79 به نام شبكه مولكولی است.

معاون مركز توسعه و تحقیقات وزارت بهداشت افزود: تفاوت شبكه‌های تحقیقاتی جدید با شبكه‌های گذشته در این است كه شبكه‌های جدید در شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مصوب شده است و محققان و مدیران اجرایی در این شبكه عضو هستند، تا بتوانند مشكلات نظام سلامت را برطرف كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha