مدیر مدرسه «شهید فاریابی شهرستان جیرفت» به دلیل تنبیه بدنی دانش‌آموز پایه هشتم از سمت خود برکنار و به هیات رسیدگی به تخلفات کارکنان اداره کل آموزش‌و‌پرورش استان کرمان معرفی شد.

برکناری مدیر مدرسه به علت تنبیه دانش‌آموز جیرفتی

سلامت نیوز:مدیر مدرسه «شهید فاریابی شهرستان جیرفت» به دلیل تنبیه بدنی دانش‌آموز پایه هشتم از سمت خود برکنار و به هیات رسیدگی به تخلفات کارکنان اداره کل آموزش‌و‌پرورش استان کرمان معرفی شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، پنجم دی‌ماه دانیال رفیعی، دانش‌آموز پایه هشتم مدرسه شهید فاریابی شهرستان جیرفت توسط مدیر مدرسه مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد. در روز حادثه دانیال به همراه دو تن دیگر از دوستانش در حیاط مدرسه درگیری لفظی پیدا می‌کنند، مدیر مدرسه که متوجه این مساله می‌شود برای حل مساله وارد عمل می‌شود.

گویا دو دانش‌آموز دیگر از اقوام آقای مدیر بوده‌اند به همین دلیل آنها را به داخل دفتر مدرسه می‌برد و با آنها صحبت می‌کند و سپس آنها را به خانه می‌فرستد، اما پس از زنگ آخر وقتی دانش‌آموزان مدرسه را ترک می‌کنند، مدیر مدرسه دانیال را در دفترش مورد ضرب وشتم قرار می‌دهد و مشتی به بینی و دهانش می‌کوبد و این ضربه باعث بیهوش شدن دانیال می‌شود. متاسفانه آقای مدیر پس از مضروب کردن، دانیال را در خیابان رها می‌کند. مردمی که از خیابان عبور می‌کردند وقتی دانیال را در وضعیت نابسامان دیدند او را به بیمارستان منتقل کردند.

جوابیه آموزش و پرورش

اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش‌و‌پرورش استان کرمان در پی وقوع این حادثه جوابیه‌ای صادر کرد.

در این جوابیه آمده است: «در پی تنبیه بدنی دانش آموز مدرسه شهید فاریابی شهرستان جیرفت توسط مدیر مدرسه در تاریخ پنجم دی ماه، این مدیر متخلف هفتم دی ماه به هیات رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان اداره کل آمورزش‌و‌پرورش استان کرمان معرفی شد و از سمت مدیریت مدرسه نیز برکنار شده است.

در ضمن دانش آموز مذکور همچنان در همان مدرسه در حال تحصیل است و تهدید ولی دانش آموز توسط رئیس حراست اداره کل آموزش‌و‌پرورش استان مبنی بر اینکه اگر رضایت ندهید از ادامه تحصیل فرزندتان در مدرسه جلوگیری می‌شود کذب محض است و به هیچ عنوان صحت ندارد و والدین این دانش آموز هیچ گونه ملاقاتی با رئیس حراست اداره کل آموزش‌‌و‌پرروش استان نداشته‌اند.»

بطحایی: پاسخ قانع کننده‌ای برای تنبیه بدنی ندارم

گفتنی است، پیش از این سید محد بطحایی، وزیر آموزش‌و‌پرورش در خصوص تنبیه بدنی در مدارس در جمع خبرنگاران اعلام کرد که صدور بخشنامه برای پیشگیری از وقوع تنبیه بدنی کفایت نمی‌کند و باید شرایط مدرسه را تلطیف کنیم و این تنبیه‌ها به خاطر بی‌انضباطی در مدرسه صورت می‌گیرد که باید آن را برطرف کنیم و در سوی دیگر باید نظارت‌ها افزایش یابد و بنده در مقابل افکار عمومی پاسخ قانع کننده‌ای برای تنبیه بدنی ندارم و لطمه‌ای که تنبیه بدنی به روح و روان دانش‌آموز وارد می‌کند هیچگاه فراموش نخواهد شد.

بر اساس این گزارش و با توجه به وقوع تنبیه بدنی در مدارس سراسر کشور ضروریست مسئولان نظام تعلیم و تربیت در خصوص نحوه جذب نیروهای انسانی و انتخاب مدیران بازنگری جدی داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha