مدیر گروه علوم تغذیه دانشکده بهداشت و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره تغییرات ایجاد در حوزه سلامت، گفت: جهل در حوزه تغذیه یکی از خطرات جدی حوزه سلامت است.

جهل غذایی سلامت جامعه را تهدید می‌کند

سلامت نیوز:مدیر گروه علوم تغذیه دانشکده بهداشت و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره تغییرات ایجاد در حوزه سلامت، گفت: جهل در حوزه تغذیه یکی از خطرات جدی حوزه سلامت است.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر «حسن مظفری» با بیان این‌که الگوی بیماری‌ها و شرایط حاکم بر نظام سلامت در حال تغییر است،اظهار کرد: افزایش روابط بین انسان‌ها و همچنین تأثیرگذاری فرهنگ‌های مختلف بر یکدیگر یکی از مهمترین دلایل افزایش تغییرات است .

وی افزود: آموزش مستمر و تلاش برای ارتقای اطلاعات عمومی افراد جامعه در مورد نحوه استفاده بیشتر و بهتر از مواد غذایی مناسب یکی از اولویت‌های جدی این حوزه است .

مدیر گروه علوم تغذیه دانشکده بهداشت استان یزد در ادامه بد آموزی‌های مختلف را از جمله معضلات پیشه‌روی ارتقای سطح آموزشی و آگاهی افراد جامعه دانست و بیان کرد: رسانه‌ها باید سعی کنند با استفاده از قدرت اطلاع رسانی در این حوزه نقش آفرینی کنند .

وی بد خوردن و خوردن ماده غذایی بد را دو مشکل جدی در حوزه تغذیه عنوان کرد و گفت: سازمان‌های نظارتی و مدیریتی باید بیش از پیش در حوزه عرضه مواد غذایی اقدام کنند .

مظفری در پایان جهل در حوزه تغذیه را یکی از خطرات جدی در حوزه سلامت دانست و بیان کرد: تغذیه به اقتصاد، فرهنگ، باور، سیاست و فرهنگ اجتماعی بستگی دارد.

‌این مقام مسئول اصلاح رفتار تغذیه‌ای را از جمله مهمترین عامل تأمین سلامت عمومی جامعه دانست و تصریح کرد: افراط و تفریط مهمترین مشکل رفتار غذایی ناسالم در سطح جامعه است .


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha