سلامت نیوز: قائم مقام معاون بهداشتی وزارت بهداشت گفت:با تغییر شرایط بیمه، درآمد پزشكان عمومی و متخصصی كه با طرح پزشك خانواده همكاری كنند، افزایش می‌یابد و قرارداد پزشكان عمومی شاغل در 17 شهر كه با طرح پزشك خانواده همكاری نكنند با بیمه فسخ می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد شریعتی قائم مقام معاون بهداشتی و رئیس مركز توسعه شبكه و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی افزود: طبق برنامه زمانبندی مشخص، كه در همین روزهای اخیر، اجرایی می‌شود قرارداد سازمان‌های بیمه‌گر با پزشكان بخش خصوصی در 17 شهر از 3 استانی كه طرح پزشك خانواده در آن در حال اجراست تغییر می‌كند.

وی افزود: طبق این برنامه قرارداد پزشكان عمومی كه با طرح پزشك خانواده همكاری نكنند با بیمه‌ها فسخ می‌شود.

شریعتی اظهار داشت: اما پزشكان عمومی كه با طرح پزشك خانواده همكاری كنند، فرصت دارند تعداد بیمار و خانواده‌ای كه تحت پوشش قرار می‌دهند را تا سقف 2500 نفر افزایش داده و متناسب با آن از تعرفه‌های بیمه استفاده كرده و درآمد خود را بالا ببرند.

قائم مقام معاون بهداشتی درباره روند افزایش درآمد پزشكان متخصص در طرح پزشك خانواده چنین توضیح داد: پزشكان متخصص نیز اگر بیماران را از مسیر ارجاع بپذیرند حق ویزیت می‌گیرند مشروط بر آن كه شرایط طرح پزشك خانواده را رعایت كنند.

به گفته شریعتی پزشكان متخصصی كه با طرح پزشك خانواده همكاری و مطابق با ضوابط آن عمل كنند برابر K 4/2 از بیمه دریافت می‌كنند.

وی درباره آخرین اقدامات در خصوص اجرای طرح پزشك خانواده در 17 شهر 3 استان خوزستان، سیستان و بلوچستان و كهگیلویه و بویراحمد گفت: ثبت نام پزشكان مایل به همكاری با این طرح در این شهرها انجام شده و هم اكنون این پزشكان به صورت آنلاین مشغول ثبت نام افراد و خانواده‌هایی هستند كه مایل هستند به آنها مراجعه كنند.

وی با اشاره به اینكه مردم در انتخاب پزشك مورد نظر خود مختارند، افزود: مرحله ویزیت پایه افراد بعد از انتخاب پزشكان و ثبت نام‌ها انجام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha