سلامت نیوز : معاون بهداشت و درمان كمیته امداد خراسان جنوبی گفت: كودكان زیر6 سال خانواده بزرگ كمیته امداد خدمات درمانی و مراقبتی می‌گیرند.
مریم نواب‌زاده امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: خدمات تنظیم خانواده، واكسیناسیون، مراقبت‌های كودكان زیر شش سال و مراقبت‌های زنان باردار به صورت رایگان در سیستم بهداشتی و درمانی كشور ارائه می‌شود.
وی از معرفی یك نفر از كارشناسان اداره بهداشت، درمان و امور بیمه به مركز بهداشتی و درمانی استان به عنوان رابط برای بیان اهداف و فعالیت‌های بهداشتی امداد و خدمات بهداشتی قابل ارائه به مددجویان خبر داد و افزود: بیمه درمان مددجویان كمیته امداد امام خمینی ( ره ) طبق ماده 14 قانون بیمه همگانی خدمات درمانی كشور شامل تأمین سرانه بیمه خدمات درمانی افراد نیازمند جامعه كه فاقد توانایی پرداخت هستند به پیشنهاد مشترك كمیته امداد امام خمینی ( ره ) و سازمان برنامه و بودجه توسط دولت تعهد شده و به صورت ردیف مستقل در قانون بودجه هر سال منظور و در اختیار امداد قرار می‌گیرد.
معاون بهداشت و درمان كمیته امداد خراسان جنوبی گفت: این بودجه بر اساس موافقتنامه شرح فعالیت‌های جاری برای حق سرانه خدمات درمانی افراد مذكور و انعقاد قرارداد با سازمان‌ها و شركت‌های بیمه‌گر باید به مصرف برسد.
نواب‌زاده اظهار داشت: بنا به پیشنهاد مشترك سازمان برنامه و بودجه و به استناد تبصره یك ماده فوق هیئت وزیران آئین‌نامه چگونگی تشخیص و تعیین افراد نیازمند را تصویب كرده است.
وی افزود: طبق ماده یك این آئین‌نامه، افراد و خانواده‌هایی كه به لحاظ موقعیت اقتصادی و اجتماعی و عدم استطاعت مالی فاقد پوشش بیمه‌ای هستند در شمول گروه‌ها و افراد زیر حمایت برنامه بیمه اقشار نیازمند قرار گرفته و مشمول استفاده از تسهیلات و امكانات منظور شده هستند.
معاون بهداشت و درمان كمیته امداد خراسان جنوبی افراد مشمول استفاده از تسهیلات مطرح شده در ماده یك آئین‌نامه را شامل از كارافتادگان و معولان نیازمند كه توانایی مالی اداره زندگی خود را ندارند و افراد تكفل آنها، زنان و كودكان بی‌سرپرست و نیازمند موضوع تأمین زنان و كودكان بی‌سرپرست مصوب 1371، خانواده‌های زندانیان نیازمند در مدت زندانی بودن سرپرست خانواده و آسیب‌دیدگان ناشی از حوادث طبیعی كه امكانات اولیه زندگی خود و یا وسایل اشتغال خود را از دست داده‌اند تا زمانی كه امكانات اولیه یا وسایل اشتغال خود را به دست آورند دانست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha