كارشناس دفتر پیشگیری و امور اعتیاد سازمان بهزیستی استان مركزی گفت: در حال حاضر هیچ كمپ ترك اعتیادی در بخش زنان در این استان مجوز فعالیت دریافت نكرده است و زنان نباید برای ترك اعتیاد به مراكز غیرمجاز مراجعه كنند.

معصومه شجاعی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: با توجه به غیر قانونی بودن فعالیت كمپ‌های بدون مجوز و احتمال سوء‌استفاده این كمپ‌ها از بانوان، زنان معتاد نباید برای ترك اعتیاد خود به این مراكز مراجعه كنند.
وی تصریح كرد: هم‌اكنون در بخش زنان یك كمپ در شرف اخذ مجوز است كه به‌زودی فعالیت خود را آغاز می‌كند.
دفتر پیشگیری و امور اعتیاد سازمان بهزیستی استان مركزی ادامه داد: در حال حاضر هشت كمپ ترك اعتیاد مجوز خود را از سازمان بهزیستی استان دریافت كرده و 18 كمپ دیگر نیز در شرف دریافت پروانه فعالیت هستند.

*از كمپ‌‌های در شرف دریافت مجوز یك مورد مربوط به بخش بانوان است
شجاعی خاطر‌نشان كرد: از كمپ‌‌های در شرف دریافت مجوز یك مورد مربوط به بخش بانوان است.
وی با اشاره به اینكه هر كمپ به طور میانگین امكان نگهداری 30 نفر معتاد را داراست، گفت: فعالیت این كمپ‌ها به صورت مستمر توسط مسئولان بهزیستی مورد نظارت قرار گرفته و از هر نظر تحت نظارت هستند.
كارشناس دفتر پیشگیری و امور اعتیاد سازمان بهزیستی استان مركزی ادامه داد: درمان اعتیاد با توجه به دیدگاه هر معتاد متفاوت است، عده‌ای در مراكز و خانه‌های بهبودی می‌توانند اعتیاد خود را ترك كنند و عده‌ای دیگر كه قادر به بستری شدن نیستند، می‌توانند در كلینیك‌های ترك اعتیاد تحت درمان قرار گیرند.
شجاعی اظهار داشت: 14 كلینیك ترك اعتیاد هم‌اینك در سطح استان دارای فعالیت هستند كه مجوز خود را از سازمان بهزیستی دریافت كرده‌اند.
وی گفت: به منظور خدمات‌دهی بهتر به كمپ‌ها اتحادیه صنف این مراكز اخیرا با برگزاری انتخابات تشكیل و هفت كمپ به عضویت این اتحادیه در‌آمده‌اند كه می‌توانند خدمات لازم در این بخش را پیگیری كنند.
كارشناس دفتر پیشگیری و امور اعتیاد سازمان بهزیستی استان مركزی افزود: با راه‌اندازی این اتحادیه امور نظارت و بازرسی از كمپ‌ها به این اتحادیه واگذار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha