سلامت نیوز :  مدیر گروه بهداشت محیط حرفه‌ای اردبیل گفت: با بررسی‌های مختلف معلوم شد بهترین رستوران و سالن پذیرایی شهر اردبیل بیشترین ضعف بهداشتی را دارد.

 محمد دانه‌زن در جلسه شورای سلامت استان اردبیل با اشاره به اجرای طرح بازدید شبانه از آشپزخانه رستوران‌ها و هتل‌های شهر اردبیل اظهار داشت: بیش از 80 درصد وضعیت رستوران‌ها در ظاهر مطلوب است و 20 درصد وضعیت بد و نامطلوبی دارند.
وی گفت: هرچند ظاهر همه این رستوران‌ها و هتل‌ها مناسب است اما وقتی از آشپزخانه و محل كار آنها بازدید كردیم و عكس آنها نیز به صورت مستند موجود است، به بسیاری از ضعف‌ها و نواقص بهداشتی پی بردیم كه همه آنها را تذكر داده و مصمم هستیم در صورت رعایت نكردن به تعطیلی این مراكز اقدام كنیم.
مدیر گروه بهداشت محیط حرفه‌ای اردبیل گفت: در این طرح با هیچ كس مماشات و شوخی نداریم و در جلسه آینده شورای سلامت گزارش مفصل‌تری را از عملكرد طرح بازدیدهای شبانه ارائه می‌كنیم.
دانه‌زن با نمایش 15 مورد عكس از وضعیت این رستوران‌ها به ویژه محل پخت غذا در آنها خاطرنشان كرد: در قالب سه اكیپ هر شب به صورت سرزده از رستوران‌ها و هتل‌ها بازدید می‌كنیم كه در یكی از این رستوران‌ها موارد غیر بهداشتی نظیر رنگ زعفران به شكل شیمیایی، رعایت نكردن طباخ در هنگام توزیع غذا و نزدیكی محل آشپزخانه با دستشویی نظاره‌گر برخی موارد غیربهداشتی بودیم كه گزارش لازم را نیز تهیه و تنظیم كرده‌ایم و امیدواریم با انتشار آن در مواقع ضروری این هتل‌ها و رستوران‌های متخلف را به مردم معرفی كنیم.
وی از آمادگی این اكیپ برای حضور خبرنگاران با هدف گرفتن عكس و گزارش از محل این رستوران خبر داد و افزود: ‌بدون كوچك‌ترین قصوری به صورت شفاف موارد را اعلام می‌كنیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر گروه بهداشت محیط حرفه‌ای اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به تدوین قانون كنترل جمعیت سگ‌های ولگرد براساس دستورالعمل ابلاغی در سال 87 نیز اشاره كرد و گفت: براساس این برنامه قرار است با هدف جلوگیری از آلودگی محیط زیست و پیشگیری از انتقال بیماری‌های واگیردار تمام سگ‌های بدون صاحب معدوم‌سازی شود كه در این زمینه كارگروهی نیز در آن مقطع فعالیت كرده است.
دانه‌زن هدف از اجرای این طرح را ارتقای سطح آگاهی مردم در حفظ اصول بهداشتی در مواجهه با حیوانات ناقل بیماری عنوان كرد و گفت: در سال‌های اخیر با همكاری‌ شهرداری‌ها فعالیت‌هایی در این زمینه انجام شده اما عملكرد در نقاط مختلف استان متفاوت است.
وی گفت: در شش ماهه امسال بیش از 788 قلاده سگ ولگرد در شهرهای استان معدوم‌سازی شده است.
مدیر گروه بهداشت محیط حرفه‌ای اردبیل افزود: در سال 87 نیز بیش از 2 هزار قلاده سگ معدم‌سازی شده كه در دو سال اخیر یك سیر نزولی را در معدوم‌سازی سگ‌های ولگرد شاهد هستیم.
دانه‌زن علت این كاهش را نامعلوم بودن سیاست‌گذاری‌ها در این زمینه اعلام كرد و گفت: در بخش گزش سگ نیز در شش ماهه نخست امسال در شهر اردبیل 952 مورد و اتلاف 571 مورد در خلخال 105 مورد گزش و در مجموع در سطح استان بیش از 2 هزار و 913 مورد گزش و 788 مورد اتلاف سگ‌های ولگرد را شاهد بودیم كه نسبت به سال‌های 88 قریب به 50 درصد و سال 87 بیش از 25 درصد نزول را شاهد هستیم.
وی گفت: برنامه اتلاف سگ‌های ولگرد در سه ماهه دوم امسال تنها در شهرهای اردبیل، مشگین‌شهر، مغان و نمین اجرا شده است.
مدیر گروه بهداشت محیط حرفه‌ای اردبیل در پایان سخنان خود خاطرنشان كرد: در ارزیابی كشوری در گزش سگ جزو پنج استان آخر كشور هستیم و وضعیت نامطلوبی را داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha