دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 235219

افرادی که قصد دارند با ورزش کردن عضلات خود را پرورش دهند علاوه بر برنامه ورزشی خاص نیازمند برنامه غذایی مناسب نیز هستند. اینکه بعد یا قبل از ورزش چه مواد غذایی مصرف کنیم تا ریکاوری بهتری داشته باشیم بسیار مهم است.

۶ ماده غذایی که باید بعد از ورزش مصرف کرد

سلامت نیوز: افرادی که قصد دارند با ورزش کردن عضلات خود را پرورش دهند علاوه بر برنامه ورزشی خاص نیازمند برنامه غذایی مناسب نیز هستند. اینکه بعد یا قبل از ورزش چه مواد غذایی مصرف کنیم تا ریکاوری بهتری داشته باشیم بسیار مهم است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، برخی مواد غذایی می‌توانند بر ریکاوری بعد از ورزش کمک کنند.

به گزارش menshealth،انتخاب درست مواد غذایی بعد از ورزش به ریکاوری سریع‌تر، کاهش سوزش عضلات، پرورش عضلات و افزایش قدرت تیم ایمنی کمک می‌کند. بهتر است در یک ساعت بعد از ورزش آب و غذایی مناسب مصرف کنید.

مواد غذایی زیر می‌توانند مناسب باشند.

۱- تخم مرغ:

بعد از انجام ورزش استقامتی مصرف تخم مرغ مناسب است. بررسی‌های اخیر نشان داده است که خوردن تخم مرغ به صورت کامل ۴۰ درصد تاثیرگذاری بیشتری از خوردن  سفیده به تنهایی دارد. تخم مرغ حاوی چربی سالم، ویتامین و مواد مغذی مانند فسفر و آهن است.

۲- آب انار:

مطالعات اخیر نشان داده است که خوردن آب انار بعد از ورزش باعث کمتر شدن آسیب دیدگی عضلات می‌شود. آب انار حاوی آنتی اکسیدان است و ریکاوری را سریع‌تر می‌کند.

۳- پنیر ریکوتا:

خوردن روزانه ۹ گرم پنیر ریکوتا می‌تواند به پرورش عضلات کمک کند. مصرف پنیر ریکوتا می‌تواند به دریافت پروتئین کمک کند.

۴- ماهی سالمون دودی:

مصرف اسیدهای چرب امگا سه که در ماهی‌هایی مانند سالمون موجود است باعث کاهش سوزش عضلات می‌شود.

۵- سیب زمینی شیرین:

مصرف کربوهیدرات نیز در پروسه ریکاوری تاثیرگذار است. می‌توان با خوردن سیب زمینی شیرین کربوهیدرات لازم را تامین کرد. این مواد از کاهش قدرت سیستم ایمنی جلوگیری می‌کنند. مصرف میزان کمی از این مواد باعث چاق شدن نمی‌شود و تبدیل به انرژی می‌شود.

۶- دمنوش‌های گیاهی:

مطالعات منتشر شده در مجله تغذیه بریتانیا نشان داده است که خوردن دمنوش‌های گیاهی باعث می‌شوند که تا ۹ درصد ریکاوری عضلات بهتر انجام شود. این دمنوش‌ها  آنتی اکسیدان لازم را تامین می‌کنند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha