مطالعات جدید نشان داده است دانش‌آموزانی كه در مدارس شیر رایگان دریافت می‌كنند، كمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان روده قرار دارند.

سلامت نیوز : مطالعات جدید نشان داده است دانش‌آموزانی كه در مدارس شیر رایگان دریافت می‌كنند، كمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان روده قرار دارند.

به گزارش ایسنا، برایان كوكز استادیار دانشگاه اوتاگو در نیوزلند به همراه دستیارش دكتر ماری جین اسنید در مطالعات خود آشكار كردند كه می‌توان با اجرای برنامه توزیع شیر رایگان برای دانش‌آموزان در مدارس خطر ابتلا به این سرطان را تا 30 درصد كاهش داد و

سرطان روده بیماری است که در آن سلول‌های بدخیم سرطانی در بافت روده تشکیل می‌شوند.

روده قسمتی از جهاز هاضمه را در بدن انسان تشکیل می‌دهد. جهاز هاضمه در فرآیند جذب مواد غذایی شامل ویتامین‌ها، مواد معدنی، کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها، پروتئین‌ها و آب و همچنین دفع مواد زائد از بدن فعالیت می‌کند.

این دو متخصص دانشگاه اوتاگو درباره یافته جدید خود توضیح دادند: كلسیم یك ریزمغذی مهم و اصلی در شیر است كه معمولا به عنوان ماده مهمی برای حفظ سلامت استخوان‌ها شناخته شده است. این املاح معدنی می‌تواند روی رشد تومورهای روده كه قابلیت بدخیم شدن دارند اثر بگذارد.

به گزارش روزنامه نیوزلند هرالد، مطالعات نشان داده است كه كلسیم در كاهش خطر برگشت‌پذیری تومورهای روده موثر است. این دو متخصص قصد دارند آزمایشات خود را تا رسیدن به نتایج قطعی‌تر در مورد تاثیر كلسیم موجود در رژیم غذایی بر سلامت گوارشی كودكان ادامه دهند. علاوه بر این‌ها، از مهمترین عوامل جلوگیری از ابتلا به سرطان روده مصرف رژیم غذایی سرشار از فیبر خوراكی و انجام تمرینات ورزشی است.

شما می توانید روزانه با چند دقیقه نرمش و تحرك بدنی، بالا و پایین رفتن از پله‌ها یا هفته‌ای سه بار پیاده‌روی به سلامتی روده‌های خود کمک کنید. نکته بسیارمهم دیگر خوردن میوه و سبزی است. برای سلامتی روده‌ها لازم نیست که حتما سبزی و میوه خام مصرف نمایید، بلکه آنها می‌توانند به شکل پخته، خشک شده و یا فریز شده باشند. البته عمل پختن باید در حداقل زمان ممکن و با آب و حرارت کم انجام شود. سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج، کلم و کاهو نیز بسیار مفید هستند. اگر سرطان روده در مراحل اولیه تشخیص داده شود تا 90 درصد امكان درمان آن وجود خواهد داشت.

سرطان روده مى‌تواند در افراد جوان نیز بروز كند اما بیشتر افرادى که دچار آن می‌شوند بالای 50 سال دارند. همچنین بعضى از خانواده‌ها به طور ارثى در معرض خطر سرطان روده قرار دارند.

شرح این آزمایشات در مجله آمریكایی همه‌گیرشناسی به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha