وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای کاهش وضعیت آلودگی هوای کلان‌شهرها مکلف به انجام ماموریت ضربتی تعریف شده توسط هیات دولت شد.

ماموریت ضربتی وزارت صنعت برای کاهش آلودگی هوا

سلامت نیوز:وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای کاهش وضعیت آلودگی هوای کلان‌شهرها مکلف به انجام ماموریت ضربتی تعریف شده توسط هیات دولت شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، هر ساله با نزدیک شدن به فصول پایانی سال شاهد افزایش میزان آلودگی هوا در کلان‌شهرها به ویژه پایتخت هستیم که مسائل و مشکلات متعددی را برای مردم به وجود آمده و اقدامات کوتاه مدت و مقطعی از جمله تعطیلی مدارس یا طرح زوج و فرد از درب منازل در این رابطه اثرگذار نبوده است.

بنابر اعلام مسئولان بیش از ۸۵ درصد آلودگی هوای پایتخت مربوط به وسائل نقلیه اعم از موتورسیکلت‌ها، خودروهای سواری فرسوده و نیز وسائل حمل و نقل عمومی آلاینده است. همچنین رقمی بیش از ۱۰ درصد آلودگی هوای تهران به صنایع آلاینده مربوط می‌شود، اما آنچه کارشناسان و مسئولان به آن تاکید دارند میزان بیش از حد آلایندگی هوا توسط وسائل نقلیه است.

در همین راستا وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از بررسی گزارش توسط هیات دولت وضعیت آلودگی هوای کلان‌شهرها و اقدامات انجام شده دراین رابطه و نیز تعیین ماموریت‌ها به منظور بهبود شرایط نامساعد موجود مکلف شده است با همکاری وزارتخانه‌های کشور، راه و شهرسازی و نیز سازمان برنامه و بودجه طرح بهسازی و نوسازی ضربتی ناوگان حمل و نقل عمومی کلان‌شهرها را با استفاده از حداکثر توان تولید داخل و بهره‌گیری از ابزارهای مالی و سرمایه‌ گذاری قانونی ارائه کند.

بنابراین محمد شریعتمداری و وزارتخانه متبوعش موظف شده‌اند تا ماموریت ضربتی که توسط دولت برای ارائه‌ی طرح بهسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کلان‌شهرها تعریف شده است را در اولویت قرار دهند و از حداکثر توان و ظرفیت تولید داخل به منظور اجرای این ماموریت استفاده کنند.

‌انتظار می‌رود وزارت صنعت، معدن و تجارت با حرکت در مسیر عملیاتی ساختن ماموریت محول شده توسط هیات دولت به منظور کاهش چالش‌های پیش‌رو در بحث آلایندگی هوا طی سال‌های آینده اقدام کند و با ارائه طرحی اثرگذار و مطلوب بهسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کلان‌شهرها را در دستور کار قرار دهد.

یکی دیگر از تکالیف محول شده به این وزارتخانه استفاده حداکثری از توان تولید داخل با بهره‌گیری از ابزارهای مالی و سرمایه‌ گذاری قانونی است که نشان می‌دهد هیات دولت تاکید ویژه‌ای بر تولید داخلی داشته و از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواسته است که حداکثر الزامات مربوطه را در این بخش از خارج وارد کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha