رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری نجف آباد با بیان این که در این منطقه کمک بهیاران آموزش دیده تحت عنوان خدمه در بیمارستان جذب شدند، گفت: شمار اندکی از کمک بهیاران هم در بخش خصوصی و بیمارستان های تأمین اجتماعی جذب شدند.

سلامت نیوز: رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری نجف آباد با بیان این که در این منطقه کمک بهیاران آموزش دیده تحت عنوان خدمه در بیمارستان جذب شدند، گفت: شمار اندکی از کمک بهیاران هم در بخش خصوصی و بیمارستان های تأمین اجتماعی جذب شدند.

به گزارش سلامت نیوز، محمدرضا بی ریایی نجف آبادی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری با بیان این که برای کمک پرستاران هنوز ردیف سازمانی خاصی تعریف نشده است، در ادامه اظهار کرد: حضور و وجود این نیروها برای انجام کارهای بیمار ضروری است هم اکنون اغلب کارهای بیماران توسط همراهان بیمار انجام می شود و این در حالی است که آنها به بسیاری از مسایل درمانی آگاهی ندارند.

وی با تقدیر از اقدام سازمان نظام پرستاری مبنی بر برگزاری دوره های آموزشی تکمیلی برای کمک بهیاران گفت: در مراکز درمانی خدمات آکادمیک توسط پرستاران و بخش غیرآکادمیک آن باید رده ای دیگر انجام شود و حضور کمک پرستاران به معنای نفی حضور پرستار نیست.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری نجف آباد افزود: زمانی برای دروی گندم از داس استفاده می شد اما سپس کمباین جایگزین شد که ظاهراً بیکاری شمار فراوانی از افراد را در پی داشت اما در دراز مدت سودمند بود.

بی ریایی تربیت کمک پرستاران را عاملی برای افزایش سواد سلامت دانست و گفت: هم اکنون شمار فراوانی از دختران و پسران جامعه برای گذراندن کلاس های متفاوت هزینه می کنند آیا بجا نیست برای افزایش سواد سلامت هم هزینه شود؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha