یك فوق تخصص اطفال گفت: استحمام كودكان در شب یكی‌ از عوامل ابتلای‌ آنان به سرماخوردگی است زیرا در شب درجه حرارت بدن پایین آمده و از طرفی به خاطر كنار زدن رو انداز توسط كودك، وی مستعد ابتلا به سرماخوردگی می‌شود.

سلامت نیوز:  یك فوق تخصص اطفال گفت: استحمام كودكان در شب یكی‌ از عوامل ابتلای‌ آنان به سرماخوردگی است زیرا در شب درجه حرارت بدن پایین آمده و از طرفی به خاطر كنار زدن رو انداز توسط كودك، وی مستعد ابتلا به سرماخوردگی می‌شود.

احمد هاشمی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: لوزه‌ها یك عضو دفاعی بدن به شمار می‌روند كه گلبول سفید می‌سازند، از این رو كودكانی كه لوزه سوم دارند نباید بی‌جهت تحت عمل جراحی قرار نگیرند.

وی گفت: اگر لوزه سوم موجب مسدود شدن كامل راه ‌هوایی شد و تنفس را برای كودك سخت كرد، در این شرایط باید وی تحت عمل قرار گیرد؛ جراحی بی‌مورد لوزه سوم به كودك آسیب می‌رساند.

این فوق تخصص اطفال افزود: ناراحتی‌های عصبی و تأثیر سوء بر استعداد كودك به خاطر اختلا‌های خواب و عدم تنفس مناسب از دیگر عوارض لوزه سوم در كودكان به شمار می‌رود.

هاشمی سرماخوردگی‌‌‌های مكرر را یكی از عوامل تشدید و برگشت لوزه سوم در كودكان دانست و افزود: استحمام كودكان در شب یكی‌ از عوامل ابتلای‌ آنها به سرماخوردگی است چرا كه در شب درجه حرارت بدن پایین آمده و از طرفی به خاطر كنار زدن رو انداز توسط كودك كودك مستعد ابتلا به سرماخوردگی می‌شود.

این فوق‌تخصص اطفال ادامه داد: كودكی كه تحت عمل جراحی لوزه سوم قرار گرفته نباید از غذاهای آماده استفاده كند چرا كه ادویه‌های موجود در این غذاها موجب تحریك و حتی برگشت لوزه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha