وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت : میزان مصرف روغن نباتی جامد در میان مردم كاهش چشمگیری داشته است.

میزان مصرف روغن نباتی جامد در كشور كاهش چشمگیری داشته است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، دكتر" كامران باقری لنكرانی " روز شنبه در همایش سلامت و ایمنی غذا افزود: خوشبختانه با اطلاع‌رسانی به موقع و كافی در زمینه مضرات مصرف روغن نباتی جامد و نقش آن در بروز بیماری‌های غیرواگیر، میزان مصرف این نوع روغن از ‪ ۸۷‬درصد به ‪ ۷۲‬درصد كاهش یافته است.

وی اظهار داشت: همچنین در گذشته كارخانجات ، روغن نباتی را با اسیدچرب ترانس ‪ ۲۰‬درصد تولید می‌كردند كه در حال حاضر میزان این اسید چرب در روغن نباتی به ‪ ۱۰‬درصد رسیده است.

دراین همایش دكتر"سید مرتضی صفوی " مدیر كل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی گفت : در حال حاضر اضافه‌وزن و چاقی به عنوان یكی از مهمترین مشكلات تغذیه‌ای در جهان مطرح است این در حالی است كه حدود ‪ ۶۰‬درصد از جمعیت جهان حتی كمترین فعالیت بدنی توصیه شده یعنی روزی ‪ ۳۰‬دقیقه فعالیت بدنی را انجام نمی‌دهند.

صفوی با بیان این كه عدم فعالیت بدنی و تغذیه نامناسب موجب بروز چاقی و انواع سرطان‌ها می‌شود،افزود: در حال حاضر لبنیات ، میوه و سبزی كمتر از حد استاندارد در كشور مصرف می‌شود.

وی یادآور شد : براساس نتایج تحقیقات ‪ ۲/۷‬میلیون از مرگ و میرها در جهان به علت مصرف كم میوه و سبزی است این در حالی است كه با مصرف مواد لبنی و سبزی به همراه فعالیت بدنی مناسب می‌توان سلامت افراد را تضمین كرد.

همایش یك روزه سلامت و ایمنی غذا بعدازظهر روز شنبه در محل هتل‌المپیك تهران پایان یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha