یک متخصص کاردیولوژی عقیده دارد که با در پیش گرفتن پنج راهکار ساده می‌توان از بروز بسیاری از بیماریهای قلبی عروقی پیشگیری به عمل آورد

سلامت نیوز : یک متخصص کاردیولوژی عقیده دارد که با در پیش گرفتن پنج راهکار ساده می‌توان از بروز بسیاری از بیماریهای قلبی عروقی پیشگیری به عمل آورد.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا منطقه کرمانشاه، دکتر هالی اندرسون از انستیتوی قلب رولندو پرلمن در نیویورک با اشاره به این که در حدود 58 میلیون آمریکایی از بیماریهای قلبی رنج می‌برند، تاکید كرد که خنده، خواب و توجه به اندازه کمر در پیشگیری از ابتلا به بیماریهای قلبی نقش اساسی دارد.

وی در این خصوص اظهار داشت: خندیدن 15 دقیقه‌ای برابر با 30 دقیقه تمرین هوازی است و چنین کنشی می‌تواند در کاهش درد و نگرانی، بهبود کارکرد قلب و عروق و افزایش سطح هورمونهای مفید مغز نقش داشته باشد.

این متخصص همچنین تاکید دارد که کمبود خواب منجر به افزایش فشار خون و استرس شده، اشتها را افزایش و سرعت متابولیسم را کاهش می‌دهد و در نهایت تواناییهای شناختی را نیز تنزل می‌بخشد.

دکتر اندرسون معتقد است که توجه به اندازه کمر مهمتر از توجه به افزایش وزن به طور کلی در جهت پیشگیری از ابتلا به بیماریهای قلبی است، زیرا ارتباط بیشتری با افزایش فشار خون و کلسترول از یک سو و امکان بروز بیماری دیابت از سوی دیگر دارد.

وی در پایان آگاهی از اندازه نرمال فشار خون، کلسترول و تری گلیسرید و پیاده روی 20 تا 30 دقیقه‌ای در طول روز را از دیگر شیوه‌های مهم پیشگیری از بیماریهای قلبی عنوان می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha