سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
کد خبر: 235323

تحقیقات نشان داده خوردن سبزیجات می تواند از کم شدن حافطه جلوگیری کند. در این مقاله به بررسی دقیق تر این مسئله پرداخته می شود. سالاد باعث جوان ماندن مغز می شود.

چقدر سالاد بخوریم که مغزمان جوان بماند؟

سلامت نیوز: تحقیقات نشان داده خوردن سبزیجات می تواند از کم شدن حافطه جلوگیری کند. در این مقاله به بررسی دقیق تر این مسئله پرداخته می شود.
سالاد باعث جوان ماندن مغز می شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سیمرغ، احتمالا شما هم در کودکی از آن دسته بچه هایی بودید که بدون خوردن کمی سالاد و سبزی اجازه بلند شدن از سر میز را نداشتید. همه ما می دانیم که سالاد برای ما خوب است و حاوی مواد مغذی مورد نیاز بدن می باشد – مانند پروتئین، آهن، فیبر و غیره. اما مطمئنا نمی دانید که سالاد چقدر برای مغزتان خوب است.

بررسی اخیر که در مجله نورولوژی  Neurology منتشر شد، نشان داد که خوردن یک تا دو وعده سالاد و سبزیجات دارای برگ سبز باعث بهبود حافظه و توانایی شناخت می شود.

مارتا کلر موریس Martha Clare Morris، متخصص بهداشت عمومی و تغدیه در دانشگاه پزشکی راش Rush و همکارانش 960 فرد را در سن 58 تا 99 سالگی در حدود 5 سال مورد بررسی قرار دادند. این شرکت کنندگان پرسشنامه ای را پر کردند در مورد اینکه هر چند وقت یک بار غذاهایی مثل اسفناج، سالاد یا کلم می خورند. بیشترین میزان به مقدار 1.3 وعده در روز و کمترین مقدار 0.1 وعده در روز بود.

موریس و تیم او این شرکت کننده ها را به مدت 10 سال دنبال کردند و دریافتند افرادی که بیشترین میزان سالاد را می خورند، به اندازه 11 سال از هم سن و سالان خود جوان تر هستند.

با این حال تحقیق انجام شده توسط موریس و همکارانش یک تحقیق مشاهده ای است، یعنی چیزی ملموس نیست و تنها نوعی ارتباط بین چگونگی تاثیر سبزیجات بر روی مغز مورد بررسی قرار می گیرد. به علاوه این تحقیق افراد جوان تر و افرادی از نژادهای دیگر را مورد بررسی قرار نداده است.

در عین حال موریس می گوید: مصرف سبزیجات یک روش ساده و موثر برای جلوگیری از کاهش حافظه و دیگر مشکلات شناختی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha