مشاور وزیر بهداشت در امور پرستاری گفت: به دانشگاه های علوم پزشكی كشور اجازه داده می شود تا به ازای رسمی شدن پرستاران قراردادی پذیرفته شده در آزمون استخدامی 23 هزار پرستار و حتی بیش از سقف مجاز، نیروهای جدید قراردادی جذب و جایگزین كنند.

جذب پرستاران قراردادی علاوه بر استخدام 23 هزار پرستار
مشاور وزیر بهداشت در امور پرستاری گفت: به دانشگاه های علوم پزشكی كشور اجازه داده می شود تا به ازای رسمی شدن پرستاران قراردادی پذیرفته شده در آزمون استخدامی 23 هزار پرستار و حتی بیش از سقف مجاز، نیروهای جدید قراردادی جذب و جایگزین كنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری، محمد علی چراغی، افزود: پس از بررسی موضوع استخدام 23 هزار پرستار با حضور مسئولان مرتبط در وزارت بهداشت، سازمان نظام پرستاری و معاونت نیروی انسانی ریاست جمهوری بنا شد به ازای نیروهای قراردادی كه در آزمون استخدامی پرستاران شركت می‌كنند و قبول می‌شوند نیروهای جدید دیگر به صورت قراردادی استخدام شوند.

رئیس دفتر پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به هدف اصلی استخدام 23 هزار پرستار گفت: اساساً استخدام این تعداد پرستار برای اجرای قانون ارتقای بهره‌وری نیروهای بالینی نظام سلامت است كه به ازای كاهش ساعت كاری كه برای كادر پرستاری اتفاق می‌افتد باید نیرو جدید جایگزین شود.

وی با بیان اینكه با بكارگیری پرستاران قراردادی به صورت استخدام رسمی بدون جایگزینی نیروی جدید مشكل كمبود نیرو برطرف نمی‌شود، افزود: در این صورت در عمل استخدام از درون سیستم انجام می‌شود و تعداد پرستاران شاغل در بیمارستان‌های دولتی و نسبت پرستار به تخت افزایش نمی‌یابد و به این ترتیب بخش عمده‌ای از مجوز جدید استخدام بدون كمك به ارتقای كیفی خدمات پرستاری هدر می‌رود.

چراغی تأكید كرد: تصمیم بر این شد كه به ازای پذیرفته شدن پرستاران قراردادی در آزمون استخدامی و رسمی شدن آنان، دانشگاه‌های علوم پزشكی بتوانند به صورت قراردادی نیروهای جدید بكارگیری كنند.

مشاور وزیر بهداشت در امور پرستاری خاطرنشان كرد: از آنجایی كه تعدادی از نیروهای قراردادی فعلی در آزمون استخدامی پرستاری پذیرفته می‌شوند، دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور برای جایگزینی این نیروها به جذب پرستاران قراردادی جدید مجاز می‌شوند.

وی تأكید كرد: طی نشست مذكور بسیاری از مسئولان پرستاری استانها دغدغه نبود ردیف‌های استخدامی برای جذب نیرو را مطرح كردند كه وزارت بهداشت قابلیت تبدیل ردیف‌های بلاتصدی به ردیف‌های قابل جذب را برای دانشگاه ها مهیا كرده است.

چراغی در پاسخ به این پرسش كه آیا پیش بینی می‌كنید تمام این 23 هزار نفر طی آزمون استخدام شوند یا احتمال دو مرحله‌ای شدن آزمون وجود دارد یا خیر، گفت: خوشبختانه تمام شرایط لازم برای جذب پرستاران جدید در سال 89 پیش بینی و فراهم شده است و از آنجایی كه مجوز این استخدام‌ها برای سال 89 صادر شده قابل ذخیره برای سالهای آینده نیست و در صورت انجام نشدن استخدام پرستاران مجوزهای بكارگیری نیرو هدر می‌رود. بنابراین تلاش می‌كنیم تا پیش از آغاز سال نو استخدام نیروهای پرستاری انجام شود.

مشاور وزیر بهداشت در امور پرستاری در پاسخ به این پرسش كه مشكل تنزل حقوق پرستاران استخدامی بعد از سال 88 كه بر اساس قانون مدیریت خدمات كشوری بین 100 تا 130 هزار تومان از حقوق دریافتی شان كم شده است نیز توضیح داد: اتفاقاً این مسئله به عنوان یكی از دغدغه‌ها و نگرانی‌ها از سوی وزیر بهداشت مطرح شده است و مسئله را به معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری منتقل كردیم كه با توجه به پیگیری‌های وزیر بهداشت امیدواریم این مشكل نیز برطرف شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha