کم خونی یک نوع بیماری ناشی از کاهش هموگلوبین خون است. کمبود آهن تقریبا همیشه علت این وضعیت است. در چنین شرایطی میزان اکسیژن خون در سلول ها و بافت های بدن کاهش می یابد و در نتیجه عضلات ضعیف تر می شوند، تمرکز مشکل تر شده و بسیاری از مشکلات پوست و مو خود را نشان می دهند.

۵ نوشیدنی سالم را برای درمان کم خونی، امتحان کنید

سلامت نیوز: کم خونی یک نوع بیماری ناشی از کاهش هموگلوبین خون است. کمبود آهن تقریبا همیشه علت این وضعیت است. در چنین شرایطی میزان اکسیژن خون در سلول ها و بافت های بدن کاهش می یابد و در نتیجه عضلات ضعیف تر می شوند، تمرکز مشکل تر شده و بسیاری از مشکلات پوست و مو خود را نشان می دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت از steptohealth کم خونی اغلب ناشی از مصرف کم ماده معدنی آهن است با این حال در موارد خاصی مانند خونریزی، نارسایی کلیه و عوارض جراحی نیز بروز می کند. در هر صورت شما باید به دنبال درمان کم خونی باشید چون در صورت پیشرفت، می تواند منجر به تاکیکاردی، فشار خون بالا، و از دست دادن حافظه شود.

خوشبختانه غیر از درمان های پزشکی، درمان های طبیعی نیز برای رفع علائم کم خونی پیشنهاد شده اند:

هویج، تربچه و آب: این ترکیب به علت دارا بودن آهن، پتاسیم، و روی منجر به بهبود علائم کم خونی می شود. نوشیدن این ترکیب به طور روزانه، باعث تولید گلبول های قرمز خون شده و گردش خون را افزایش می دهد ضمن این که باعث بهبود سطح اکسیژن در سلول ها می شود.

جوانه یونجه، گزنه، آب: این نوشیدنی سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، و آنتی اکسیدان های قوی است که از درمان کم خونی حمایت می کند. مصرف روزانه این نوشیدنی و بخصوص در اواسط صبح باعث بهبود کیفیت خون شده و ضعف و خستگی را نیز از بین می برد.

شیر و کرفس: اگر دچار عدم تحمل لاکتوز نیستید، این درمان می تواند مکمل خوبی برای مبارزه با علائم کم خونی باشد. این نوشیدنی حاوی آهن، اسید فولیک و اجزای آنتی اکسیدانی است که به بهبود کیفیت خون و بهینه سازی اکسیژن در سطح سلولی کمک می کند.

آب انگور و جعفری: انگور سرشار از آنتی اکسیدانی به نام رزوراترول است که به از بین بردن سموم خون و جلوگیری از آسیب سلولی کمک می کند. خواص جعفری این اثر درمانی را تقویت می کند و یک راه موثر برای درمان کم خونی است.

شاه توت، توت فرنگی و سیب: این نوشیدنی خوشمزه حاوی آهن و همچنین فیبرها و ترکیبات آنتی اکسیدانی است که به تصفیه خون نیز کمک می کنند. این نوشیدنی را صبح و ترجیحا به صورت ناشتا میل کنید.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha