سلامت نیوز :مسئول آزمایشگاه ارزیابی شناختی، مركز ملی مطالعات اعتیاد گفت: فروش ترامادول در داروخانه‌های كشور بدون نسخه انجام می‌شود و باید در نظر داشت كه داروخانه‌های كشور از فروش داروی ترامادول درآمد زیادی كسب می‌كنند.

حامد اختیاری در گفت‌وگو با خفارس؛ با بیان اینكه آمار مصرف ترامادول و دیگر داروهای مخدر مانند كدئین را باید معاونت دارو و غذا اعلام كند اظهار داشت: متأسفانه چون درآمد مجموعه‌های داروساز از این داروها زیاد است خیلی اوقات آماری در این زمینه وجود ندارد و این معاونت غذا و داروست كه باید بگوید سالانه چه میزان ترامادول در كشور فروخته می‌شود.

وی افزود: اعتیاد افرادی كه ترامادول مصرف می‌كنند مانند اعتیاد به انواع دیگر مواد مخدر خانواده تریاك است اما اعتیاد آنها مقداری پیچیده‌تر است.

اختیاری تصریح كرد: به طور كلی در هنگام ترك اعتیاد به مواد افیونی تشنج در معتاد مشاهده نمی‌شود اما به دلیل اینكه در مصرف ترامادول تأثیرات مختلفی در مغز وجود دارد و عوارض خاصی در آن ایجاد می‌شود تشنج و مشكلات دیگر در بیماران معتاد به داروی مخدر ترامادول دیده می‌شود.

وی اضافه كرد: اعتیاد به این مواد اعتیاد سنگینی است و نیاز به درمان با داروهای مختلف دارد. یكی ازاشكالات موجود این است كه متأسفانه گاهی اوقات با تست‌های عادی اعتیاد از طریق ادرار اعتیاد فرد به ترامادول مشخص نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha