چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
کد خبر: 235469

گروهی از محققان بین المللی موفق به کشف شش منطقه جدید کروموزومی شده اند که در آینده به شناسایی کودکانی که در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 1 قرار دارند، کمک می کند.

شناسایی کودکان در معرض دیابت با یک کشف ژنتیکی

سلامت نیوز:گروهی از محققان بین المللی موفق به کشف شش منطقه جدید کروموزومی شده اند که در آینده به شناسایی کودکانی که در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 1 قرار دارند، کمک می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، این کشف همچنین محققان را قادر می سازد ژن های بیشتری را که باعث ابتلا به دیابت نوع 1 می شوند و همچنین اهداف بیشتری را برای درمان و یا حتی پیشگیری از این بیماری، شناسایی کنند.


این مناطق جدید ژنتیکی توسط محققان گروه بین المللی تحقیقاتی TEDDY و در افراد جوانی کشف شد که یا دیابت نوع 1 داشتند و یا در بدن آنها ساخت آنتی بادی ها در برابر سلول های تولیدکننده انسولین آغاز شده بود، روندی که اغلب پیش درآمد پیدایش کامل دیابت نوع 1 است .


مطالعه محققان روی پنج هزار و 806 نفر که نتایج آن در مجله Autoimmunity منتشر شد، همچنین تایید می کند که سه منطقه ژنتیکی یاد شده پیشاپیش با یکی از این شرایط مرتبط پیوند دارند.


دکتر جین شونگ مدیر مرکز بیوتکنولوژی و پزشکی ژنتیک در کالج پزشکی گرجستان در دانشگاه Augusta و محقق اصلی TEDDY می گوید: ما می خواهیم یک پروفایل دقیق از افرادی که به این بیماری مبتلا خواهند شد و همین طور زمان ابتلای آنها به این بیماری تهیه کنیم.


محققان گروه TEDDY همچنین در راستای نظریه خود که معتقدند احتمال ابتلا به دو زیرگروه دیابت نوع 1 با مطالعات طولی روی افراد در معرض خطر مشخص خواهد شد، موفق شدند مناطق مختلف کروموزومی را شناسایی کنند که با اولین نمایش آنتی بادی در بدن یک بیمار -- که نشانه به فعالیت انداختن لوزالمعده توسط سیستم ایمنی است -- ارتباط داشت.


دیابت نوع ۱ که در گذشته دیابت وابسته به انسولین نامیده می‌ شد و هر سنی را دربر می‌ گیرد اما در کودکان و جوانان شایع ‌تر است. بدن افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ قادر به تولید انسولین کافی نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha