سلامت نیوز :غذا خوردن پشت میز كار نباید تبدیل به یك عادت شود و هر زمان كه میسر شد می‌توان غذا را در آرامش و مكان مناسبت‌تر میل كرد.
دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اعلام كرد: افراد در بعضی از مواقع در محیط‌های كار و به علت نبود وقت كافی مجبور می‌شوند غذای خود را پشت میز كار میل كنند كه لازم است به نكاتی توجه كنند.
براساس اعلام دفتر آموزش و ارتقاء سلامت، وقتی افراد پشت میز كار غذا می‌خورند باید حواسشان به غذایی كه در دهان می‌گذارند باشد و اجازه ندهند به خاطر این كه حواسشان معطوف یك ایمیل و یا یك مورد كاری است بیش از حد غذا بخورند. همچنین افراد می‌توانند برای ناهار یك وعده غذایی با حجم متعادل مصرف كنند و توجه داشته باشند كه این وعده در حدی نباشد كه احساس سیری بیش از حد و رخوت بعد از صرف غذا، برایشان ایجاد شود.
بنابراین گزارش، افراد بهتر است كه ناهار را از منزل بیاورند و از خوردن غذاهای پركالری و فست فود اجتناب كنند در واقع ناهار فرصت خوبی است برای این كه غذاهای سالم بخورند و بهتر است با خود غذاهای سالم حاوی سبزیجات بیاورند، تا مواد مغذی مهم از جمله پروتئین و فیبر را دریافت كنند.
بنا به توصیه دفتر آموزش ارتقاء سلامت، بهتر است برای حفظ ایمنی غذا و حمل آن از ظرف مخصوص استفاده كرده و سپس آن را به یخچال موجود در محل كار منتقل كنند و اجازه ندهند منتقل كردن غذا به یخچال بیش از 2 ساعت به طول انجامد.
این گزارش می‌افزاید: افراد می‌توانند هر زمان كه فرصت بود به قدم زدن و پیاده‌روی بپردازند و اگر مجبور هستند كه پشت میز، غذا را صرف كنند باید به دنبال راهكارهایی برای حركت در بقیه اوقات روز باشند و سعی كنند در مسیر برگشت به خانه قدری پیاده روی كنند.
این گزارش حاكیست، میز كار را همیشه باید مرتب، تمیز و ضدعفونی كنند و تمیز كردن میزكار حداقل روزی یكبار با مواد ضدعفونی توصیه می‌شود. پاك كردن میز تنها با دستمال كاغذی فایده چندانی ندارد و در از بین بردن آلودگی‌ها مؤثر نیست. افراد می‌توانند در هنگام صرف غذا بر روی میزكار خود، از یك روكش یا رومیزی كوچك استفاده كرده تا بین میكروب‌ها و غذای آنها مانع ایجاد شود همچنین می‌توانند غذا را به همراه یك دوست یا همكار صرف كنند تا فرصتی را برای استراحت و تجدید روحیه و تعامل با همكاران به خود بدهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha