یكی از مشكلات اصلی برسرراه پرونده الكترونیك سلامت، وجود سیستم های ناهمگون در نظام سلامت كشور است.

سلامت نیوز : یكی از مشكلات اصلی برسرراه پرونده الكترونیك سلامت، وجود سیستم های ناهمگون در نظام سلامت كشور است.
معاون تحقیق وتوسعه مركز آمار وفناوری اطلاعات وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار وب دا درباره پرونده الكترونیك سلامت گفت:  از سال 86 پروژه ای با عنوان پرونده الكترونیك سلامت درقالب یك برنامه 16 ساله، ارائه ومقرر شد تا در یك برنامه 10 ساله براساس استاندارد 13606 ایزو اجرا شود.
دكتراحسان  بیطرف در خصوص مشخصه های پرونده الكترونیك سلامت گفت: در تعریف استاندارد13606  ایزو آمده است كه پرونده الكترونیك سلامت پرونده ای درمانی است كه تمام مشخصات پزشكی یك فرد را درطول حیات ثبت ودر یك محیط فرایند مدار آنها را براساس استاندارد 13606 مدیریت می كند.
وی ادامه داد: یكی از مشكلات اصلی برسرراه پرونده الكترونیك سلامت، وجود سیستم های ناهمگون در نظام سلامت كشور است به طوریكه سیستم فرآیندهای درمانی در بیمارستان ها متفاوت از مراكز بهداشت خانواده است و به همین خاطر یكی شدن سیستم های پزشكی كشور باید تنها با ارتقای سیستم ها وتبادل اطلاعات بین آنها صورت گیرد.
معاون تحقیق وتوسعه مركز آمار وفناوری اطلاعات وزارت بهداشت تصریح كرد: براساس سرشماری كه توسط معاونت سلامت وزارت بهداشت انجام شده حدود 8 میلیون نفر از پرونده الكترونیك سلامت در كشور برخوردارند .
بیطرف افزود : برخی از موضوعات مهمی كه در پرونده سلامت به آن توجه می شود مربوط به  ترخیص بیماران از بیمارستان ها، پیشگیری ازآنفلونزا و ثبت مرگ است كه دارای یك سری مشكلات فنی است. چراكه تمام مراكز درمانی را باید به یك كد واحد متصل كنیم تا برای یك فرد دو پرونده تشكیل نشود.
وی با توجه به اینكه در پرونده الكترونیك سلامت، جریان داده ها از اهمیت بالایی برخوردار است ابراز داشت: امر مهم در اجرای این طرح  تعداد حوزه های  متصل به سیتم مركزی و نحوه كارشان است و انبار كردن داده ها هدف اصلی پرونده الكترونیك سلامت نیست.
معاون تحقیق وتوسعه مركز آمار وفناوری اطلاعات وزارت بهداشت درباره بحث پیشگیری از آنفلونزا در پرونده الكترونیك سلامت گفت: نتایج آزمایشات تعدادی از افراد مشكوك به آنفلونزا  كه در این طرح نمونه گیری شده اند در پرونده الكترونیك آنها ثبت شده و به نوعی تشكیل پرونده داده اند. همچنین آمار مربوط به افراد فوت شده كه از سال آینده برنامه جدیداش استقرار پیدا می كند در پرونده الكترونیك مربوط به خودشان ثبت شده و یك سری آمار از افراد فوت شده از برنامه های قدیمی ثبت اطلاعات به سیستم الكترونیك سلامت منتقل شده است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha