سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۳۸۹ - ۲۳:۴۹
کد خبر: 23557

بیماریهای منتقله از راه تماس جنسی عبارتند از بیماری مقاربتی که از شخصی به شخص دیگر در طی تماس دستگاه دستگاه تولید مثلی یک شریک جنسی به دستگاه تولید مثلی ،مقعد ، دهان یا حلق دیگری منتقل می شود.

به گزارش سلامت نیوز بیماریهای منتقله از راه تماس جنسی عبارتند از بیماری مقاربتی که از شخصی به شخص دیگر در طی تماس دستگاه دستگاه تولید مثلی یک شریک جنسی به دستگاه تولید مثلی ،مقعد ، دهان یا حلق دیگری منتقل می شود.
 
علل ابتلا به بیماری های مقاربتی عبارتند از :
الف) انگل: انگلها حیوانات کوچکی هستند که از طریق فردی که آلوده می‌کنند تغذیه می‌کنند. شپش های ناحیة تناسلی نمونه‌ای از این گونه انگلهای منتقله جنسی است.

ب) باکتری: باکتریها موجوداتی هستند که تنها از یک سلول تشکیل شده‌اند. آنها به همدیگر می‌پیوندند تا از بدن میزبان تغذیه کنند. باکتریهای سوزاک، سیفلیس نمونه‌هایی از باکتریهای عامل برخی بیماریهای منتقله جنسی هستند.

ج) ویروس‌: ویروس‌ها مولکولهای پیچیده‌ای هستند که تنها پس از حمله به سلولهای میزبان می‌توانند تکثیر یابند. ایدز، تبخال تناسلی و هپاتیت نمونه‌هایی از ویروسهای عامل بیماریهای منتقله جنسی هستند. معمولاً عفونتهایی که توسط ویروس بوجود می‌‌آید قابل درمان کامل نیستند سه بیماری شایع در این دسته ایدز، تبخال‌تناسلی و زگیل‌ تناسلی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha