از سال 74 مجلس شورای اسلامی اقدام به وضع قوانین لازم برای جلوگیری از آلودگی هوا كرد ولی هیچكدام از این قوانین توسط دستگاه‌های ذیربط به طور كامل اجرایی نشده است.

سلامت نیوز : از سال 74 مجلس شورای اسلامی اقدام به وضع قوانین لازم برای جلوگیری از آلودگی هوا كرد ولی هیچكدام از این قوانین توسط دستگاه‌های ذیربط به طور كامل اجرایی نشده است.
دكتر محسنی بندپی نایب رییس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با وب‌دا ضمن بیان این مطلب گفت: بخشی از این قوانین دستگاه‌هایی نظیر سازمان محیط زیست و وزارت صنایع را مورد خطاب قرار می‌دهد تا با نظارت بر تولید خودروها به عنوان مهم‌ترین آلوده‌كنندگان هوای كلانشهرها و از رده خارج ساختن خودروهای فرسوده، از آلوده شدن بیش از این هوای تهران و كلانشهرها جلوگیری كنند.
وی كه در مراسم روز جهانی هوای پاك در سالن اجتماعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی شركت كرده بود به خبرنگار ما گفت: متاسفانه دستگاه‌های مختلف متولی جلوگیری از آلودگی هوا به بهانه‌های مختلف از اجرای كامل قوانین طفره رفته و آن طور كه شایسته است اقدام نكرده و نمی‌كنند.
محسنی بندپی ادامه داد: به تازگی مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت درصدد انجام اقدامات خوبی برای تدوین نقشه‌های لازم اجرایی جلوگیری از آلودگی آب و هوا برآمده است كه مجلس شورای اسلامی به خصوص كمیسیون بهداشت و درمان، ضمن پشتیبانی از این اقدامات، بار دیگر سایر دستگاه‌ها را نیز به اجرایی شدن كامل كلیه قوانین لازم برای پیشگیری از تشدید آلودگی هوا در كلانشهرها دعوت می‌كند.
وی با اعلام این كه هیچ خلاء قانونی در راه مبارزه با پدیده آلودگی هوا وجود ندارد، گفت: در عین حال مجلس شورای اسلامی در صورت نیاز، آمادگی خود را برای به تصویب رساندن مواردی كه دستگاه‌ها به عنوان خلاء قانونی می‌دانند، اعلام می‌كند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha