کاهش وزن سریع برای بسیاری از ما یک هدف بسیار مهم است که دلایل گوناگونی هم دارد. از به دست آوردن سلامتی گرفته تا جشنی که در پیش است و چیزهای دیگر…مکمل ها، برنامه های کاهش وزن یا برنامه های ورزشی زیادی وجود دارد که می توانید از آن ها، در مسیر رسیدن به هدفتان استفاده کنید.

سریع ترین و سالم ترین راه برای آب کردن چربی ها چیست؟

سلامت نیوز: کاهش وزن سریع برای بسیاری از ما یک هدف بسیار مهم است که دلایل گوناگونی هم دارد. از به دست آوردن سلامتی گرفته تا جشنی که در پیش است و چیزهای دیگر…مکمل ها، برنامه های کاهش وزن یا برنامه های ورزشی زیادی وجود دارد که می توانید از آن ها، در مسیر رسیدن به هدفتان استفاده کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دکتر کرمانی، چگونه می توانید بفهمید کدام راه، سریع ترین و سالم ترین مسیر برای آب کردن چربی است؟ گفتنش سخت است. کاهش وزن می تواند با استفاده از روش های مختلفی اتفاق بیفتد. یک راه جادویی خاص برای کاهش وزن وجود ندارد.

با این حال، چیزی که باید برای کاهش وزن سریع به ذهن بسپارید، این است که برای سوزاندن سریع چربی ها، انتخاب های سالم را قربانی نکنید! برای مثال، دنبال کردن یک برنامه غذایی بسیار کم کالری موجب می شود در مدت زمانی کوتاه نتیجه بگیرید، اما همین که این برنامه غذایی را به پایان برسانید خیلی زود دوباره وزنتان برمی گردد.

وقتی یک برنامه غذایی بسیار کم کالری را مورد استفاده قرار می دهید، ممکن است تاثیر روی سوخت و ساز بدنتان هم تاثیر منفی بگذارد و همچنین ممکن است بافت عضلانی از دست بدهید.

حذف کردن کامل یک گروه غذایی و یا تنها خوردن قسمت کوچکی از برخی غذاها، ممکن است در نتیجه باعث کاهش وزن سریع شود، اما این برنامه غذایی غیر متعادل و بی ثبات است. تغذیه بدن با مواد مغذی، به جای گرسنگی دادن به خود برای سلامت کلی بدن مفید است و باعث کاهش وزن پایدار می شود.

در ادامه می خواهیم شیوه های سالمی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن ها می توانید سرعت سوزاندن چربی را افزایش دهید و سلامت خود را نیز به خطر نیندازید.

قند را حذف کنید

مهم نیست چه نوع برنامه ای را دنبال می کنید، قطع کردن مصرف قند از جنبه های مهم الگوی سالم هر برنامه ای است. شیرین کننده های تصفیه شده به سادگی تجزیه می شوند و بلافاصله بعد از خوردن یا نوشیده شدن، در جریان خون آزاد می شوند. این اتفاق، موجب افزایش قند خون و در مقابل افزایش ترشح انسولین می شود.

مسئولیت انسولین، جمع آوری قند درون سلول های بدن جهت انرژی و یا ذخیره است و همچنین انسولین باعث افزایش ذخیره چربی می شود. در نتیجه، استفاده نکردن از غذاها و نوشیدنی هایی که قند بالایی دارند مانند نوشابه، شیرینی، کیک، نان سفید، کراکر و اسنک های بسته بندی شده اولین گام کلیدی به سوی کاهش وزن به حساب می آید.

قطع کردن نوشیدنی های شیرین ( آب میوه، نوشابه، چای شیرین و غیره )، مخصوصا برای کاهش وزن بسیار با اهمیت هستند. چون بسیاری از تحقیقات نشان داده اند نوشیدن اینگونه نوشیدنی های با افزایش احتمال چاقی در ارتباط است.


برنامه غذایی سرشار از پروتئین داشته باشید

یک برنامه غذایی سرشار از پروتئین (حدود 30 درصد کالری برنامه از پروتئین باشد)، می تواند برای تنظیم وزن و اشتها بسیار مفید باشد. استفاده از برنامه غذایی سرشار از پروتئین، نه تنها به کاهش وزن کمک می کند بلکه باعث حفظ بافت عضلانی نیز می شود.

تحقیقات بسیاری در این زمینه صورت گرفته و همگی نشان داده اند که یک برنامه غذایی سرشار از پروتئین می تواند با حفظ عضلات و بالا نگه داشتن مقدار سوخت و ساز بدن، به کاهش وزن کمک کند. همچنین پروتئین دیر هضم می شود و از این رو فرد را تا مدت زمان طولانی سیر نگه می دارد.


به روتین ورزشی خود مقداری ورزش با شدت بالا اضافه کنید

ورزش به علاوه یک برنامه غذایی سالم برای کاهش وزنی سالم و پایدار لازم است. ورزش نقش مهمی در تثبیت وزن و تثبیت بافت عضلانی دارد.

انجام مرتب ورزش با شدت متوسط برای کاهش وزن بسیار مفید است چون باعث صرف کالری بالا می شود.

ورزش با شدت متوسط می تواند شامل پیاده روی، دویدن آهسته، دوچرخه سواری، رقص و غیره باشد. با این حال برخی تحقیقات توصیه می کنند انجام ورزش با شدت بالا و زمان محدود نیز می تواند تاثیر چشم گیری در کاهش وزن داشته باشد.

این نوع ورزش علاوه بر اینکه به سلامت قلبی و عروقی افراد کمک می کند باعث کاهش وزنشان نیز می شود. در صورتی که مشکل خاصی دارید حتما قبل از شروع یک برنامه ورزشی جدید با پزشکتان مشورت کنید.


وعده صبحانه را بزرگ تر از شام در نظر بگیرید

مقدار غذایی که می خورید، می تواند روی نتیجه کاهش وزنتان تاثیر بگذارد. با این حال، زمان غذا خوردن نیز می تواند روی این مسئله تاثیر گذار باشد. به جای اینکه شام را تبدیل به بزرگ ترین وعده خود کنید، صبحانه ای با حجم بالا بخورید تا به آب کردن چربی هایتان کمک کند.

در یک تحقیق، به دو گروه برنامه ای با 1400 کالری در روز داده شد. تنها تفاوت این دو برنامه در مقدار شام و صبحانه بود. یک گروه، صبحانه ای بزرگ داشت و شامی کوچک و گروه دوم نیز صبحانه ای کوچک و شامی بزرگ داشت.

جالب اینجاست که در پایان 12 هفته آزمایش گروهی که صبحانه ای بزرگ داشت نسبت به گروه دیگر کاهش وزن بیشتری را تجربه کرده بودند. در گروهی که صبحانه شان بیشتر بود، تری گلیسیرید خون نیز پایین آمده بود.

نویسنده: هولی کالمر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha