چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 23565

برای حفظ سلامت مردم باید مسیر دیگری را به غیر از طب كلاسیك انتخاب كنیم و انتخابی بهتر از اندوخته ها و منابع سرشاری كه در دین مبین اسلام و طب سنتی است نداریم.

برای حفظ سلامتی مردم باید مسیر طب سنتی را باز کنیم
سلامت نیوز : برای حفظ سلامت مردم باید مسیر دیگری را به غیر از طب كلاسیك انتخاب كنیم و انتخابی بهتر از اندوخته ها و منابع سرشاری كه در دین مبین اسلام و طب سنتی است نداریم.
دکتر رمضان محسن پور، قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مجلس با بیان این مطلب در اولین مجمع عمومی شبكه طب سنتی و گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در همه جای دنیا برای درمان مردم و رسیدن به یك شاخص متعادل و متناسب از سلامت نیاز به مسیرهای جدید و روش های جدید احساس می شود زیرا تاكنون هیچ كشوری كه در زمینه درمان موفق باشد معرفی نشده و بیشترین چالش های سیاسی و اجتماعی كشورها از دسترسی نداشتن به شاخص های مناسب درمان ناشی می شود.
وی با قدردانی از همه كسانی كه در زمینه طب سنتی فعالیت کرده و قلم می زنند حضور استادان این عرصه همچون دكتر محمد مهدی اصفهانی را گرانقدر دانست و ابراز امیدواری كرد این رشته در فاصله بسیار نزدیك به جایگاه اصلی خودش برسد.
دكتر محسن پور با بیان این كه مسئولان وزارت بهداشت در همه حوزه ها كمك می كنند تا رشته طب سنتی به شایستگی شكل بگیرد و بین مردم جا بیفتد افزود: اگر بخواهیم پیشگیری در كشور را پایه گذاری كنیم راهی جز انتخاب طب سنتی و ملی و طب مكمل نداریم و انتخاب این مسیر انتخاب بسیار درستی است و مورد تاكید ائمه معصومین (ع) است.
وی با اشاره به این كه مقام معظم رهبری و رییس جمهور در این زمینه راه را نشان داده اند گفت: اگر برنامه منظمی ارائه شود هم دولت و هم مجلس به خصوص كمیسیون بهداشت و درمان مجلس  حمایت خود را در تنظیم قانون و اختصاص بودجه به این بحث خواهند داشت.
وی در پایان از همه كسانی كه در این رشته كار می كنند و از بنیانگذاران طب سنتی در كشور قدردانی كرد.
گفتنی است نخستین مجمع عمومی شبكه تحقیقاتی طب سنتی و گیاهان دارویی  با حضور دكتر مصطفی قانعی، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت و دكتر محمد شمس اردكانی، رییس دانشكده طب سنتی و جمعی از اعضای هیات علمی و مسئولان دانشكده های داروسازی علوم پزشكی تهران، شهید بهشتی، كرمان، یزد و اصفهان در اتاق جلسات دبیرخانه فرهنگ و تمدن اسلام برگزار و پانزده عضو شورای راهبردی آن مشخص شدند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha