چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۱

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: یزد به لحاظ شاخصه‌های بهداشتی و درمانی، یك قطب در كشور به شمار می‌رود.

سلامت نیوز : وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: یزد به لحاظ شاخصه‌های بهداشتی و درمانی، یك قطب در كشور به شمار می‌رود.

مرضیه وحید دستجردی امروز در حاشیه سفر به شهرستان صدوق به دنبال سفرهای دور سوم ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: بهترین استان كشور هم‌اكنون از نظر شاخص‌های بهداشتی و درمانی یزد است و این استان هم به لحاظ تخت‌های بیمارستانی و مراكز بهداشتی و درمانی و هم به لحاظ برخورداری از پزشكان متعهد و متخصص، در كشور سرآمد است.
وی افزود: اما در عین حال نقص‌هایی نیز وجود دارد كه در تلاشیم بخشی از این نقایص را با مصوبات این سفر برطرف كنیم.
دستجردی با اشاره به مصوباتی كه در دور سوم سفرهای استانی به یزد برای این استان در حوزه بهداشت و درمان و آموزش پزشكی در نظر گرفته می‌شود، عنوان كرد: امروز مصوبات خوبی در جلسه هیئت دولت داریم كه بر این اساس احداث تعدادی بیمارستان برای استان در نظر گرفته می‌شود.
وی افزود: پیشنهاد توسعه بخش‌های PICU و NICU، بخش پیوند كلیه و ... نیز برای بیمارستان شهید صدوقی نیز در این جلسه مورد بررسی قرار می‌گیرد.
دستجردی از دیگر طرح‌هایی كه در جلسه امروز هیئت دولت در یزد مورد بررسی قرار می‌گیرد به ایجاد تخت‌های روانپزشكی، احداث اورژانس جاده‌ای در سال آینده، احداث مراكز آموزشی نظیر دانشكده پیراپزشكی در ابركوه و دانشكده پرستاری در اردكان، توزیع تجهیزاتی نظیر سی‌تی اسكن در بیمارستان‌های شهرستان‌های بافق، طبس و ابركوه،‌ ایجاد بخش اورژانس و بخش‌های ارتوپدی در بیمارستان‌ها و ... اشاره كرد.
وزیر بهداشت همچنین عنوان كرد: حمایت از مشاركت خیران در احداث بیمارستان‌ها و مراكز بهداشتی نیز دیگر مواردی قابل طرح در جلسه هیئت دولت است.
وی همچنین ایجاد خوابگاه‌های دانشجویی، كتابخانه و ... برای دانشجویان را از دیگر اولویت‌های مصوبات این سفر برشمرد.
دستجردی عنوان كرد: مقداری اعتبار نیز برای كمك به بازسازی و به‌سازی تمامی بیمارستان‌ها و مراكز بهداشتی استان یزد اختصاص می‌یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha