یک مطالعه بین المللی جدید نشان می دهد درگیری ها در اوکراین در سال 2014 که آوارگی صدها هزار نفر را از جمله افراد آلوده به ویروس اچ ای وی در پی داشت، به گسترش قابل توجه ابتلا به این ویروس در سراسر این کشور دامن زده است.

گسترش ابتلا به اچ.آی.وی، دستاورد جنگ در اوکراین

سلامت نیوز:  یک مطالعه بین المللی جدید نشان می دهد درگیری ها در اوکراین در سال 2014 که آوارگی صدها هزار نفر را از جمله افراد آلوده به ویروس اچ ای وی در پی داشت، به گسترش قابل توجه ابتلا به این ویروس در سراسر این کشور دامن زده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، یک گروه بین المللی از محققان به ریاست محققان دانشگاه آکسفورد و محققان وزارت بهداشت انگلیس با تجزیه و تحلیل الگوهای مهاجرت ویروسی به وجود یک ارتباط میان جابجایی 1.7 میلیون اوکراینی در پی بروز جنگ و گسترش ویروس اچ.آی.وی پی بردند.


به گزارش خبرگزاری رویترز،این مطالعه نشان داد که مناطق جنگ زده مانند دونتسک و لوگانسک دو شهر بزرگ در شرق اوکراین صادرکنندگان اصلی ویروس اچ.آی.وی به سایر قسمت های این کشور مانند کیو و اودسا بودند.


اوکراین از جمله مناطقی است که بالاترین میزان آلودگی به اچ.آی.وی را در اروپا دارد به طوری که برآورد می شود 220 هزار نفر در این کشور تقریبا 45 میلیون نفری به ویروس اچ.آی.وی آلوده باشند.
مطالعه جدید همچنین نشان داد که در اوکراین در قیاس با سایر قست های اروپا، مقاومت به شدت هشدار دهنده ای نسبت به داروی prophylaxis که یک داروی رایج برای درمان اچ.آی.وی است، وجود دارد.
در سال 2014 ناآرامی در بخش صنعتی در شرق اوکراین رخ داد که دولت وقت این کشور و ناتو، روسیه را حامی معترضین و عامل تداوم ناآرامی معرفی کردند، اتهامی که مسکو آن را رد می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha