رئیس هیأت کوهنوردی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 35 نفر از کوهنوردان مرد و زن یاسوجی در ارتفاعات خاییز شهرستان تنگستان از توابع استان بوشهر نجات یافتند.

نجات 35 کوهنورد یاسوجی در ارتفاعات بوشهر

سلامت نیوز: رئیس هیأت کوهنوردی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 35 نفر از کوهنوردان مرد و زن یاسوجی در ارتفاعات خاییز شهرستان تنگستان از توابع استان بوشهر نجات یافتند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،محمود قلی پور روز شنبه اظهار کرد: این افراد عصر روز گذشته در ارتفاعات کوه خاییز بوشهر مسیر را گم کردند و در عملیاتی که حدود 6 ساعت توسط کارکنان امداد و نجات جمعیت هلال احمر این استان به طول کشید نجات یافتند.


وی افزود: یکی از اعضای این گروه کوهنوردی زن 42 ساله‌ای بود که عصر دیروز دچار مصدومیت از ناحیه مچ و ساق پا شد.
رئیس هیأت کوهنوردی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: حدود ساعت 18 عصر دیروز با پایگاه کوهستان جمعیت هلال احمر مستقر در کوه خاییز هماهنگی های لازم انجام و2 گروه 6 و پنج نفره امداد کوهستان با امکانات و تجهیزات مورد نیاز به منطقه اعزام شدند.


قلی پور عنوان کرد: این 2 گروه ساعت 18:25 عصر دیروز به سمت محل حادثه حرکت کرده و پس از حدود سه ساعت پیاده روی به منطقه مورد نظر رسیدند.
وی اضافه کرد : پس از اقدام‌های اولیه درمانی و آتل بندی و سه ساعت پیاده روی در ساعت 20:24 دقیقه عصر، این زن کوهنورد مصدوم به پایین کوه انتقال یافت و تحویل اورژانس 115 استان بوشهر شد.


قلی پور گفت: این گروه کوهنوردان یاسوجی که به دلیل آشنا نبودن با منطقه و تاریکی شب گم شده بودند با راهنمایی‌های لازم گروه امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان بوشهر به پایین کوه انتقال داده شدند.
وی افزود: این 35 نفر کوهنورد بدون هماهنگی با هیأت کوهنوردی استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر عازم ارتفاعات خاییز شهرستان تنگستان استان بوشهر شده بودند.


«بیرمی» با یک هزار و 980 متر ارتفاع بلندترین کوه بوشهر است که در فاصله 85 کیلومتری جنوب شرقی این استان و حد فاصل شهرستان‌های دشتی و تنگستان قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha