او فقط شریکی برای لحظه‌های شما نیست. محققان می‌گویند با آمدنش به زندگی‌تان، بدن و مغزتان سالم‌تر می‌شود و بیشتر عمر می‌کنید.

محققان می‌گویند ازدواج‌کردن، عمر را طولانی می‌کند

سلامت نیوز: او فقط شریکی برای لحظه‌های شما نیست. محققان می‌گویند با آمدنش به زندگی‌تان، بدن و مغزتان سالم‌تر می‌شود و بیشتر عمر می‌کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، پژوهشگران سال‌هاست که در مورد تاثیر ازدواج بر سلامتی مطالعه می‌کنند و در آخرین بررسی‌های‌شان، باز هم از مثبت‌بودن این تاثیر سخن گفتند.

کمتر در خطر زوال عقل هستید
گرچه هنوز دارویی برای پیشگیری از آلزایمر یا درمان آن کشف نشده است، اما محققان تاثیر عوامل مختلفی را بر کاهش احتمال ابتلا به این بیماری، ثابت کرده‌اند. از نظر آنها، ازدواج‌کردن، یکی از راه‌هایی است که احتمال آلزایمری‌شدن را پایین می‌آورد.
با توجه به بررسی‌های انجام‌شده، زنان و مردان متاهل، 43 درصد کمتر از همتایان مجردشان، گرفتار زوال عقل می‌شوند.

فشارخون‌تان پایین می‌آید
فشارخون بالا، یکی از مشکلات شایعی است که طول عمر را کم کرده و زمینه را برای ابتلا به مشکلات قلبی و مغزی فراهم می‌کند. به گفته محققان، کسانی که ازدواج می‌کنند، فشارخون‌شان پایین‌تر می‌آید. البته این در شرایطی اتفاق می‌افتد که افراد از زندگی متاهلی‌شان رضایت داشته و احساس آرامش کنند.

آرام می‌گیرید
اضطراب، زمینه را برای ابتلا به بیماری‌های مختلفی فراهم می‌کند. دیابت، سرطان، بیماری‌های قلبی و هزار و یک درد دیگر، با افزایش استرس، به جان شما می‌افتند و محققان می‌گویند اگر ازدواج کنید، احتمال ابتلای‌تان به بیماری‌های ناشی از استرس، کمتر می‌شود. اگر همسری همراه داشته باشید که به دلیلی برای بیشترشدن استرس‌تان تبدیل نشود، آرامش‌تان هر روز بیشتر می‌شود؛ ضربان قلب و فشارخون‌تان پایین‌تر می‌آید و کمتر گرفتار اختلالات اضطرابی می‌شوید.

بیشتر دوام می‌آورید
هنوز تاثیر ازدواج بر کاهش خطر ابتلا به سرطان ثابت نشده است و محققان هنوز معتقدند که در ابتلا به این بیماری مهلک، میان متاهل‌ها و مجردها تفاوتی وجود ندارد.
اما به گفته پژوهشگران متاهل‌هایی که سرطان می‌گیرند، توان بیشتری برای مبارزه با بیماری دارند و به همین دلیل، مراحل درمان را با موفقیت بیشتری طی کرده و 20 درصد بیشتر از دیگران برای زنده‌ماندن شانس دارند. از نظر آنها، انگیزه متاهل‌ها برای جنگیدن با بیماری بیشتر است و همین موضوع زمینه را برای طولانی‌ترشدن عمرشان فراهم می‌کند.

قلب‌تان سالم می‌ماند
کاهش فشارخون، تنها موهبت ازدواج برای سلامت نیست. با توجه به بررسی‌های انجام‌شده، قلب سالم، در بدن کسانی است که شریکی را برای زندگی‌شان انتخاب کرده‌اند. محققان می‌گویند حمله قلبی، بیشتر سراغ مجردها می‌رود و در صورتی که به زندگی متاهل‌ها پا بگذارد، لااقل کمتر احتمال دارد که جان آنها را بگیرد. ازدواج‌کردن، می‌تواند قلب را سالم نگه‌دارد و حتی در صورت بیمارشدنش، احتمال مرگ دراثر بیماری‌های قلبی را کمتر کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha