چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۸
کد خبر: 23577
سلامت نیوز : متخصصان مركز پزشكی بیمارستان اطفال سینسیناتی در آمریكا، چند نكته و راه كار موثر را برای حفاظت از كودكان در فصل آنفلوآنزا و سرماخوردگی پیشنهاد كرده‌اند.

به گزارش ایسنا، آنفلوآنزا عبارت از عفونت مخاط بینی، گلو و ریه‌ها است كه در اثر فعالیت انواع مختلفی از نسخه‌های ویروس آنفلوآنزا بروز می‌كند. هرچند این بیماری معمولا علائم خفیفی دارد اما در برخی موارد می‌تواند به قدری شدت پیدا كند كه كار به بیمارستان و حتی مرگ بیمار بكشد. این بیماری در فصل زمستان و اوائل بهار شایعتر می‌شود.

به گزارش روزنامه تلگراف، كارشناسان بیمارستان‌ اطفال سینسیناتی و آكادمی پزشكان اطفال در آمریكا می‌گویند در عین حال كه بهترین روش برای مقابله با این بیماری واكسیناسیون است اما می‌توان با رعایت كردن نكات زیر از انتشار این ویروس به شدت واگیردار تا حد زیادی جلوگیری كرد و از كودكان خود در برابر این بیماری بیشتر محافظت نمود.

این متخصصان توصیه می‌كنند عادت كنید كه حتما داخل دستمال عطسه و سرفه كنید و اگر زمان دسترسی به دستمال ندارید با بازو روی بینی و دهان خود را هنگام عطسه و یا سرفه بپوشانید و این روش را به كودك خود نیز بیاموزید. اگر زیاد عطسه یا سرفه می‌كنید از ماسك استفاده كنید. اما در موارد كمتر حتما از دستمال استفاده كنید و پس از هر بار مصرف دستمال را دور بیاندازید.

اگر شما یا كودكتان بیمار هستید در هر حال از بوسیدن فرزندتان خودداری كنید. مطمئن شوید كه تمام افراد خانواده و اطرافیانتان قبل و پس از تماس با فرد مبتلا به آنفلوآنزا دستهایشان را خوب بشویند. هر فردی باید دستهای خود را حداق 15 ثانیه با آب گرم و صابون بشوید. همچنین می‌توان از پاك كننده‌های بدون آب استفاده كرد. اجازه ندهید كودكتان فنجان، قاشق، چنگال، حوله و یا مسواك خود را با كسی تعویض كند.

ظروف خانه را با آب داغ و مایع شوینده یا داخل ماشین ظرف شویی خوب تمییز كرده وآبكشی كنید. حوله‌ها را زود به زود تعویض كرده و آنها را در آب داغ بشویید. تمام سطوح از جمله اسباب بازیها را با صابون و آب داغ بشویید. كودكان را از تماس با دود سیگار دور نگه دارید چون تماس با دود سیگار خطر ابتلا به بیماریهای تنفسی را در كودك تشدید می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha