نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی از پیگیری تصویب بودجه مقابله گرد و غبار از صندوق توسعه ملی در لایحه بودجه 97 خبر داد.

نماینده اهواز: تصویب بودجه مقابله با گرد و غبار از محل صندوق توسعه ملی پیگیری می‌شود

سلامت نیوز: نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی از پیگیری تصویب بودجه مقابله گرد و غبار از صندوق توسعه ملی در لایحه بودجه 97 خبر داد.

همایون یوسفی در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به اظهارات معاون حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر حذف بودجه مقابله با گرد و غبار از لایحه بودجه 97 اظهار کرد: برای مقابله با گرد و غبار، بودجه‌ای به رقم حدود 500 میلیارد تومان در لایحه بودجه 97 در نظر گرفته شد که برای منبع تأمین این اعتبارات، هم صندوق توسعه ملی و هم ردیف‌های بودجه‌ای پیشنهاد شده بود. به این صورت که این بودجه مقابله با گرد و غبار از یکی از منابع مذکور تأمین ‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر جدول مربوط به صندوق توسعه ملی در لایحه بودجه 97 که بودجه مقابله با گرد و غبار شامل آن می‌شد، حذف شده است. تخصیص اعتبارات از صندوق توسعه ملی هم سریع‌تر و هم به صورت صددرصدی است. اما تخصیص اعتبارات از سایر ردیف‌های بودجه که برای مقابله با گرد و غبار پیشنهاد شده، هم با تأخیر صورت می‌گیرد و هم صددرصدی نیست.

نماینده اهواز یان کرد: نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی در تلاش‌اند تا بودجه مقابله با گرد و غبار از محل صندوق توسعه ملی در لایحه بودجه 97 تصویب شود و پیگیر این موضوع هستند و قطعا به جد پیگیر تصویب بودجه مقابله با گرد و غبار در لایحه بودجه 97 هستیم.

یوسفی با اشاره به اظهارات معاون حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه بودجه مقابله با گرد و غبار گفت: ایشان نسبت به قانون توجیه نبوده‌اند. روز گذشته نیز در نطقی که در صحن علنی مجلس داشتم، اخطار شدیدی به دولت در این زمینه دادم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha