فرماندار ریگان گفت: افزایش غلظت ریزگردها به 32برابر حد مجاز خود طی شب و روز گذشته در این شهرستان کویری 26 نفر را راهی مراکز بهداشتی درمانی کرد.

غلظت ریزگردها در ریگان کرمان 32 برابر حد مجاز

سلامت نیوز: فرماندار ریگان گفت: افزایش غلظت ریزگردها به 32برابر حد مجاز خود طی شب و روز گذشته در این شهرستان کویری 26 نفر را راهی مراکز بهداشتی درمانی کرد.

به گزارش سلامت نیوز، امین باقری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه غلظت ریزگردها شب گذشته در ریگان به 32 برابر حد مجاز رسید که در حقیقت مرز خطرناکی است ، افزود: بروز پدیده ریزگردها مشکلات فراوانی از جمله تنگی نفس برای شهروندان این شهرستان ایجاد کرده است.
وی اظهار کرد: همچنین نیروهای امدادی شب گذشته 10 وسیله نقلیه گرفتار در ریزگردها را نجات و اسکان دادند.
فرماندار ریگان با اشاره به وارد آمدن خسارت پنج میلیارد ریالی به دلیل توفان شن به بخش کشاورزی این شهرستان گفت: ریزگردها به همراه توفان شن به مزارع، باغات، نخیلات و مزارع گندم و جو ریگان خسارت هنگفتی وارد کرده است .
باقری با اشاره به آمادگی مراکز بهداشتی و درمانی ریگان بیان کرد: نیروهای پلیس راه، اورژانس و راهداری به منظور امدادرسانی به مسافران گرفتار در ریزگردها در معابر منتهی به این شهرستان مستقر شده اند.
وی خواستار تخصیص اعتبارات ملی و استانی به منظور مهار ریزگردها در شهرستان ریگان شد.
خشکسالی های چند ساله اخیر و از بین رفتن پوشش گیاهی موجب تشدید بروز پدیده ریزگردها در مناطق شرقی استان کرمان از جمله ریگان و فهرج شده است.
ریزگردها و توفان شن تاکنون 16 روستای ریگان را خالی از سکنه و 50 روستا را در محاصره شنهای روان قرار داده است.
شهرستان ریگان در 285کیلومتری شرق کرمان قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha