رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح: حقوق سربازانی که در مناطق امنیتی و محروم خدمت می‌کنند، افزایش می‌یابد.

افزایش حقوق سربازان متناسب با خدمت در مناطق امنیتی و محروم

سلامت نیوز: رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح: حقوق سربازانی که در مناطق امنیتی و محروم خدمت می‌کنند، افزایش می‌یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما ؛ سردار «موسی کمالی» درباره حقوق سربازان اظهار داشت: هر سال حقوق سربازان بنا بر درصد افزایش حقوق کارکنان ، بیشتر می‌شود؛ اما به دنبال این هستیم برای سربازانی که مهارتی می‌آموزند، حق مهارت یا حق تخصص در نظر بگیریم.


وی افزود: همچنین پیگیر هستیم حقوق سربازان در مناطق محروم و امنیتی افزایش یابد که اگر منابعش تامین شود این اقدام از سال جاری انجام خواهد شد.
سردار کمالی همچنین درباره طرح «خوشایندسازی خدمت» گفت: این طرح در شقوق مختلف اجرا می‌شود و در بازدیدهایی که از پادگان‌ها و مراکز نظامی و انتظامی داریم ، موضوع خوشایندسازی را در چند محور پیگیری می‌کنیم. نخست اینکه فرماندهان و مسئولان سربازان باید با سربازان ارتباط نزدیک و تعامل داشته باشند و جلسات کمیسیون سرباز تشکیل و به مشکلات سربازان در آن کمیسیون رسیدگی شود و فرماندهان از یک سطح به پایین باید مشاور سرباز داشته باشند.

وی محور دوم را موضوع «بکارگیری» اعلام و بیان کرد : سربازان باید تا حد امکان در پست‌های متناسب با تخصص‌شان بکارگیری شوند. همچنین فاصله محل سکونت با محل خدمت سربازان باید به حداقل برسد و نوع بکارگیری سربازان نیز به گونه‌ای باشد که استراحت و خواب سرباز فراهم شود ، ضمن اینکه سرباز در انجام کار نباید احساس بیهودگی داشته باشد، بلکه باید احساس انجام ماموریت داشته باشد.

سردار کمالی تصریح کرد : محور سوم موضوع نگهداشت است که مربوط به همه موارد درباره خوراک و استراحت است و ما کیفیت محل‌های استراحت و سالن‌های غذاخوری و امکان عمومی سربازان همانند سرویس‌های بهداشتی را بررسی می‌کنیم که در سال‌های اخیر با انجام اقداماتی وضعیت بهتر شده است.

وی بیان کرد : بهینه شدن اوقات فراغت نیز موضوع دیگری در بحث خوشایندسازی خدمت است ، در این باره دستورالعملی تدوین و ابلاغ شده است که بر مبنای آن باید برای ورزش، اردوها و کلاس‌های آموزشی سربازان برنامه‌ریزی صورت بگیرد و این کلاس‌ها نباید حالت تنبیهی داشته باشند بلکه باید انگیزشی باشند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفت : مهارت آموزی و رفتار با سربازان نیز از دیگر محورهای خوشایندسازی هستند و فرماندهان باید رفتار خوبی با سربازان داشته باشند؛ رفتار با سربازان مورد نظارت ما قرار می‌گیرد و در این رابطه روند بهتری داشته‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha