رئیس شورای اسلامی روستای گلمندره در شهرستان گرمه خراسان شمالی از تلف شدن 140 راس گوسفند در حادثه آتش سوزی این روستا در یکشنبه شب خبر داد.

140 گوسفند یک روستای خراسان در آتش سوخت

سلامت نیوز: رئیس شورای اسلامی روستای گلمندره در شهرستان گرمه خراسان شمالی از تلف شدن 140 راس گوسفند در حادثه آتش سوزی این روستا در یکشنبه شب خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز، محمدحسن اسفندیاری دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در بررسی های اولیه، علت اصلی آتش سوزی اتصال سیم های برق عنوان شده است.
وی افزود: ابتدا آتش سوزی از انبار ذخیره آذوقه دام شروع شد و پس از آن به محل نگهداری دام که در جوار این انبار قرار داشت سرایت کرد.
وی گفت: آتش نشانان از منطقه کال پوش استان سمنان برای مهار حادثه حضور یافتند اما چوبی بودن سقف انبار سبب شدت گرفتن آتش شد و خسارت های زیادی را به دامدار وارد کرد.
علیرغم تماس های مکرر خبرنگار ایرنا با مسئولان فرمانداری گرمه امکان برقراری ارتباط با آن ها امکانپذیر نشد.
اهالی روستای گلمندره مدعی شدند که آتش نشانی شهر گرمه اقدام لازم برای اطفای این آتش انجام نداد.
حادثه آتش نشانی ساعت اولیه بامداد روز یکشنبه در روستای گلمندره رخ داد و به گفته اهالی علت آتش سوزی، جرقه سیم برق بوده است اما هنوز علت آن به طور قطع مشخص نشده است.
مسئول آتش نشانی شهر گرمه علت خودداری از خدمت رسانی به این حادثه و حضور نیافتن برای مهار آتش را دوری مسافت عنوان کرد و گفت: این روستا در محدوده خدمات ما نیست و باید استان سمنان خدمات آتش نشانی را ارائه می داد.
مهدی شیخ زاده با اشاره به تلف شدن گوسفندان در حادثه آتش سوزی اخیر اظهار کرد: ما هم شنیدیم که بیش از 100 راس گوسفند در این حادثه تلف شد اما روستای گلمندره روستای مرزی میان خراسان شمالی و سمنان است و در محدوده خدماتی ما قرار ندارد.
روستای 22 خانواری گلمندره در 60 کیلومتری شهر گرمه واقع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha