چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۸۹ - ۲۱:۵۰
کد خبر: 23591

تحقیقات نشان می‌دهد ژن افراد در انتخاب دوست آن‌ها مؤثر است.

سلامت نیوز : تحقیقات نشان می‌دهد ژن افراد در انتخاب دوست آن‌ها مؤثر است.
محققان ایالات متحده آمریکا اعلام کردند که در شواهد تجربی خود مجموعه ژنتیکی را کشف کردند که با روابط دوستی مرتبط است. استفاده از داده‌های 2 تحقیق مستقل که روی ژن افراد انجام شده این نتایج را نشان می‌دهد.

 به گزارش فارس، جزئیات این تحقیقات در مجله آکادمی ملی ساینس منتشر شده است و نشان می‌دهد که افرادی که معتاد به الکل هستند به دلیل وجود ژن " DRD2 " تمایل به پیدا کردن دوستانی همانند خودشان دارند.

محققان در این تحقیقات 6 ژن مختلف را مورد بررسی قرار داده‌اند و همچنین این محققان در مطالعات خود ژن "CYP2A6 " را که در متابولیسم و سوخت و ساخت خارج از بدن شامل نیکوتین را مورد بررسی قرار دادند و محققان دریافتند که افراد حامل این ژن نیز به طور معمول به دنبال افراد دیگر دارای این ژن هستند. این محققان اعلام کردند که این ژن همچنین به داشتن ایده‌های جدید نیز کمک می‌کند.

این تحقیقات با بررسی ژن‌های مختلف و ارتباط افراد با یکدیگر نشان می‌دهد که ژن‌ها در انتخاب دوست مؤثر هستند و به طور معمول افراد به دنبال دوستانی هستند که ژن مشترک با آن‌ها دارند.

پروفسور جیمز فلوئر از دانشگاه کالیفرنیا و سرپرست این تحقیقات گفت: شاید که ژن‌ها یک دلیلی برای توضیح پیدا کردن دوست باشد اما فاکتورهای دیگری هم در انتخاب دوست به طور مسلم مهم است.

وی افزود: یکی دیگر از فاکتورهای انتخاب دوست این است که فرد در کنار دوستش باید احساس خوبی داشته باشد و داشتن آرامش و شادی به تقویت رابطه دوستانه کمک می‌کند.

پیش از این نیز نتایج یک تحقیق نشان داده بود که افراد دچار اضافه وزن بیش‌تر با چاق‌ها ارتباط برقرار می‌کنند و حتی با احتمال بیش‌تری صاحب همسر دارای اضافه وزن می‌شوند. یکی از محققان در این ارتباط گفته بود که ما متوجه شدیم افراد جوان دارای اضافه وزن بیش‌تر تمایل دارند با افرادی مشابه با خود ارتباط برقرار کنند. اما این موضوع می‌تواند فوایدی هم به همراه داشته باشد. تحقیقات نشان می‌دهد اگر اعضای یک گروه دوستانه تلاش کنند با همکاری یکدیگر وزن خود را کاهش دهند، موفقیت و انگیزه بیش‌تری برای این کار خواهند داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha