پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۰
کد خبر: 23595

سلامت نیوز : علی‌رضا مصداقی‌نیا، معاون بهداشت وزارت بهداشت و درمان پیش‌تر در واكنش به احتمال حذف این واحد درسی با بیان این که «این امر مخل سلامت خانواده خواهد بود» وجود این واحد درسی را نه‌تنها در كاهش ابعاد خانواده كه در بهبود وضعیت سلامت مادر و خانواده موثر دانسته و اعلام کرده بود وزارت بهداشت با هر تصمیمی كه مخل این دید باشد، مخالف است.
درس «تنظیم خانواده» از دروس دانشگاهی حذف شد تا آموزش همسرداری جایگزین آن شود. معاون آموزش و پژوهش مركز امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری با اعلام این خبر، كتاب جایگزین را «روانشناسی ازدواج و شكوه همسرداری» معرفی کرد که به چاپ رسیده و از ترم بهمن امسال در دانشگاه‌های كشور تدریس می‌شود.

به گزارش تهران امروز، زهرا سجادی، مهم‌ترین دلیل این تغییر را نگرانی درباره كاهش جمعیت و پیشگیری از بارداری، تشویق زنان به اشتغال و رونق مهد‌های كودك و ایجاد فاصله بین مادر و فرزند دانست و گفت رویکرد دولت دهم این است كه با كاهش جمعیت و تولد كمتر مبارزه كند.

به گفته سجادی كتاب «روانشناسی ازدواج و شكوه همسرداری» بر «تفاوت‌های میان زن و مرد به لحاظ جسمی، روحی و عاطفی و بازخوردهای این تفاوت‌ها» تاكید دارد، معیارهای «انتخاب یك همسر خوب» را با توجه به احكام اسلام و آیات قرآن آموزش می‌دهد و دارای بخش‌های مختلفی از جمله «تعامل اجتماعی، تعامل فرهنگی و تعامل اقتصادی است كه دانستن آن برای یك دانشجو ضروری است.»

علی‌رضا مصداقی‌نیا، معاون بهداشت وزارت بهداشت و درمان پیش‌تر در واكنش به احتمال حذف این واحد درسی با بیان این که «این امر مخل سلامت خانواده خواهد بود» وجود این واحد درسی را نه‌تنها در كاهش ابعاد خانواده كه در بهبود وضعیت سلامت مادر و خانواده موثر دانسته و اعلام کرده بود وزارت بهداشت با هر تصمیمی كه مخل این دید باشد، مخالف است.

قانون جمعیت و تنظیم خانواده 2 خرداد 70 تایید و تصویب و همان سال به سازمان‌های مربوطه از جمله وزارت علوم و آموزش و پرورش برای تهیه كتاب‌های دانشگاهی ابلاغ شد. كتاب تنظیم خانواده پس از اصلاحات متعدد از سوی كارشناسان علوم، امسال با تغییرات جدید به دانشجویان ارائه شد، اما اكنون براساس خبر معاون آموزش و پژوهش مركز امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری قرار است كه از ترم جدید كتابی كاملا متفاوت برای دانشجویان تدریس شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha