رییس فرهنگستان علوم پزشکی با اشاره به تاثیر بسیار زیاد معنویت در سلامت جسمانی و روانی افراد گفت: نتایج مطالعات زیادی که در این زمینه انجام شده است، نشان می دهد که امید به زندگی افراد متدین هفت سال بیشتر از دیگر افراد جامعه است

سلامت نیوز : رییس فرهنگستان علوم پزشکی با اشاره به تاثیر بسیار زیاد معنویت در سلامت جسمانی و روانی افراد گفت: نتایج مطالعات زیادی که در این زمینه انجام شده است، نشان می دهد که امید به زندگی افراد متدین هفت سال بیشتر از دیگر افراد جامعه است.
 
دکتر "علی رضا مرندی در حاشیه همایش علمی "مقدمه ای بر سلامت معنوی" در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین مطالعات انجام شده در زمینه تاثیر معنویت بر سلامت افراد در کشور آمریکا و کشورهای غربی صورت گرفته و نتایج آن نشان داده است که معنویت در سلامت جسمی و روانی به شدت تاثیر دارد و از مرگ ناشی از بیماری های مختلف تا حد زیادی پیشگیری می کند.
وی خاطرنشان کرد: نتایج مطالعات مذکور موید آن است که امید به زندگی افراد متدین هفت سال بیشتر از دیگران است اما علاوه بر آن، کیفیت زندگی آنان از نظر معنوی نیز بهتر خواهد بود.
وی گفت: زندگی سالم از بعد معنوی اسلامی می تواند علاوه بر طولانی تر بودن عمر، ارزش بسیار بالایی داشته باشد.
رییس فرهنگستان علوم پزشکی با اشاره به چهار بعد سلامت که عبارتند از جسم، روان، رفاه اجتماعی و معنویت، افزود: سازمان بهداشت جهانی ظرف 27 سال اخیر به بعد معنویت سلامت پرداخته اما متاسفانه در جهان هنوز تحقق پیدا نکرده است.
مرندی تاکید کرد: از وظایف جمهوری اسلامی این است که به این بعد مهم سلامت که با توجه به بعد اعتقادی ما، برای ایران بسیار مهم تر از هر کشور دیگری است به جدیت بپردازد.
وی خاطر نشان کرد: فرهنگستان علوم پزشکی وظیفه خود می داند که به این مسئله ورود پیدا کند و تمامی ارگان ها ، نهادها و افراد علاقمند را تشویق کند تا با همکاری یکدیگر بتوانند این بعد از سلامت را نیز خوب تعریف کنند و هم از این طریق مردم را به حداکثر سلامت از جمله معنویت برسانند.
همایش علمی "مقدمه ای بر سلامت معنویت" روز پنجشنبه در محل فرهنگستان علوم پزشکی برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha